جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 30 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازار آهن در شرایط پیچیده قرار گرفت/ بازار این هفته چگونه خواهد بود؟

یک فعال بازار آهن و فولاد با بیان اینکه در دو هفته اخیر بازار آهن و فولاد در شرایط پیچیده‌ای قرار گرفته است، گفت: روند قیمتی این بازار، خارج از بورس کالا به‌طور کاملا نامحسوسی کاهشی شده است.

محمد اصفهانی در گفتگو با فولادبان با اشاره به روند کاهشی قیمت انواع محصولات فولادی در بازار، اظهار داشت: محصولات پروفیل در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته اخیر به علت عرضه بسیار کنترل شده ورق فولاد مبارکه در بورس و تقریبا بین 600 تا 1200 تومان کاهش داشتیم و روی بازار پروفیل تاثیر گذاشت.

وی درباره عرضه ورق فولادی دومیلیمتری در بورس کالا گفت: ورق ضخامت دو فولاد مبارکه تا قبل اینکه در بورس عرضه و معامله شود، در بورس کالا کیلویی 23 هزار تومان بود ولی بعد از عرضه به زیر 22 هزار تومان رسید.

این فعال صنفی، قیمت قوطی دو میل تولید شده از ورق مبارکه را کاهشی خواند و تصریح کرد: قوطی دو میل ورق مبارکه به‌طور متوسط بین 600 تا هزار کاهش داشت؛ هرچند بازار پروفیل جدای از دیگر از محصولات فولادی است.

اصفهانی درباره قیمت مقاطع طویل در بازار که سهم بیشتری دارد، تصریح کرد: قیمت متوسط میلگرد در بازار در هفته قبل کیلویی 15 هزار و 600 تومان با لحاظ مالیات بر ارزش افزوده معامله شد درحالی که در بورس کالا کیلویی 16 هزار تومان میلگرد عرضه و کیلویی 300 تا 400 تومان بالاتر از قیمت بازار معامله شد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت میلگرد در بازار حتی به 15 هزار و 200 تومان هم رسید و پیش بینی می شود بازار  انواع محصولات فولادی و آهن در هفته آینده باز هم کاهشی باشد و با توجه به اینکه بازار فولاد با ارز نیمایی معامله می شود عملا افزایش قیمت ارز تاثیری بر بازار اهن و فولاد ندارد.

این فعال بازار آهن و فولاد گفت: قیمت‌های عرضه شده انواع محصولات فولادی در بورس کالا حتی با احتساب دلار نیمایی از قیمت بازارهای جهانی بالاتر و گران‌تر است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors