جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 28 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اوراق گام در روند درمانی بورس تاثیری ندارد/ باید از کارهای دلالی و صوری به‌طور کامل جلوگیری شود

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که با توجه به فضای رکود تورمی حاکم بر کشور، معامله اوراق گام در بورس کالا تأثیری در بهبود روند اقتصاد نخواهد داشت.

احمد جانجان در گفتگو با فولادبان با اشاره به تأثیرات استفاده از اوراق گام در بورس کالا، بیان کرد: بانک مرکزی قصد دارد با استفاده از این اوراق، اعتبار و نقدینگی را در اقتصاد هدایت کند اما با این کار به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید، چرا که در فضای رکود تورمی موجود در کشور، باید از کارهای دلالی و صوری به طور کامل جلوگیری شود که این اقدام هم دور از انتظار خواهد بود.

وی معتقد است که سیاست‌های پولی رئیس بانک مرکزی اشتباه است و همچنین یادآور شد که در گذشته نیز عملکرد رئیس کل در یک بانک کوچک مورد انتقاد قرار گرفته بود. به همین دلیل، این شخص صلاحیت جایگاه فعلی را ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در حال حاضر مدت زمان استفاده از اوراق گام 9 ماه است و در صورتی که شرکت و یا شخص مورد نظر نتواند نرخ آن را بازپرداخت کند، بانک ضامن باید بدهی را در سررسید تسویه کند. به طور کلی خرید و فروش از طریق اوراق گام تأثیری در روند فعلی بورس کالا نداشته و نخواهد داشت.

جانجان با بیان اینکه لزومی برای ساخت سامانه جامع خودرو نبود، گفت: برای راه‌اندازی سامانه خودرو چندین میلیارد تومان خرج شده. این در حالی است که حتی با وجود زیان‌های انباشته در خودروسازان، قصد افزایش تولید خودرو دارند و این اقدام به نوعی خیانت در حق کشور و مردم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقع خودروسازان یک زیان انباشته، بدهی به بدنه بانکی و یک بدهی به قطعه سازان نیز دارند که مورد آخر را بانک‌ها به صورت اوراق پرداخت می‌کنند. این عملکرد از بانک‌ها، در نهایت می‌تواند نتیجه‌ای مانند بحران صندوق‌های غیرمجاز با سود نامتعارف داشته باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors