جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 27 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 27 مهر 1401

بررسی بازار آهن امروز 21 مهرماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد با وجود افزایش نزخ ارز، اکثر قیمت‌ها در بازار آهن ثابت است.

تحلیل روزانه بازار آهن 27 مهر 1401 عینک فولادی

به گزارش فولادبان بررسی بازار آهن امروز، بیست و هفتم مهر1401 نشان می‌دهد، نرخ دلار با افزایش قیمت به 32 هزار و 900 تومان رسید اما در بازار آهن شاهد ثبات قیمت و حتی در برخی بخش‌ها کاهش قیمت نیز هستیم.

با افزایش خبر‌های پراکنده درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایران در جنگ با اوکراین برخی منابع خبری مانند الجزیره مدعی شده‌اند شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی غیرعلنی به بررسی ادعاها درباره استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران خواهد پرداخت.

همچنین آمریکا ادعا دارد اتکای بیشتر روسیه به کشوری مانند ایران که با فعالیت‌های ثبات‌زدایش در منطقه و در سراسر جهان شناخته می‌شود، باید عمیقا برای جهان نگران‌کننده باشد. هر کسی که با ایران تجارتی انجام دهد که به نوعی به سامانه‌های پهپادی یا تولیدات موشکی مرتبط باشد، باید بسیار مراقب باشند و دقت کنند.

اما این در حالی است که رهبر انقلاب در نشست امروز با جمعی از نمایندگان بیان کردند: می‌گفتند تصاویر پهپادهای ایرانی فتوشاپ است! حالا می‌گویند که پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است، چرا به فلان کس می فروشید، به فلان کس می‌دهید.

در همین حین رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز در مورد مذاکرات احیای برجام گفته است که این مذاکرات «در بن بست» است.

او افزوده است که آژانس در ماه‌های اخیر به اطلاعات کلیدی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران دسترسی نداشته زیرا ایران محدودیت‌هایی در مورد بازرسی آژانس به اجرا گذاشته است.

مقامات آمریکایی نیز مدعى شده اند که ایران علاقه چندانی به احیای توافق هسته‌ای نشان نمی‌دهد و آمریکا به جای این موضوع «بر نحوه حمایت از معترضان در ایران تمرکز دارد».

در مقابل سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل گقت: هرگونه خشونت علیه نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی ایران در اروپا در جریان حوادث اخیر را محکوم می‌کنیم.دولت‌های خارجی و سفارتخانه‌های آن‌ها در تهران، در امور داخلی ایران دخالت نکنند.

اینطوری به به نظر می‌رسد آمریکا با محکوم کردن ایران قصد دارد تا بهانه‌ای برای توقف روند مذاکرات داشته باشد و قالب توجه است که برخی کارشناسان معتقدند از زمانی که گفتند مذاکرات را به عقب بیاندازیم تا «زمستان سخت» اروپا برسد و به ما احتیاج پیدا کنند، قیمت گاز در بازارهای اروپا بر اساس شاخص Dutch TTF تقریبا ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده و این یعنی زمستان سختی در کار نیست.

در همی حال رئیس‌جمهور ترکیه نیز گفته است: آنکارا صاحب خط لوله انتقال گاز طبیعی خواهد شد و مرکز توزیع گاز روسیه خواهد بود، ما در این مورد با پوتین به توافق رسیدیم. پوتین به ما گفت اروپا می‌تواند گاز مورد نیاز خود از روسیه را از طریق ترکیه دریافت کند. ‏

پس عملا می‌توان گفت اهرم فشار ایران برای مذاکرات وین ضعیف شده اما با این حال ایران نیز به دنبال افزایش روابط منطقه و تکیه به شرق برای پیش برد اهداف خود است و آمریکا با افزایش قدرت ایران در منطقه از کوچکترین اتهامات خود بر علیه ایران نمی‌گذرد.

در هر صورت بازارهای جهانی با وجود تحولات شدید سیاسی شاهد ادامه روند کاهشی تقاضا در بازارهایی مانند چین هستیم و ریو‌تینتو نسبت به شرایط صنعت ساختمان در این کشور اظهار نگرانی کرد.

در بازار داخلی نیز وضعیت به گونه ای شده است که خریدار بورسی بالاتر از قیمت متعارف بازار، کالای نسیه را از بورس کالا با رقابت خریداری می‌نماید و در توجیه این رفتار شاید بتوان گفت که یک سناریو خرید کالای نسیه توسط اشخاصی است که به نقدینگی نیاز دارند

شاید تلاش می‌کنند که با خرید کالای نسیه و تبدیل آن به نقدینگی با فروش زیر قیمت بازار؛ به نوعی نقدینگی مورد نیاز خود را تامین نمایند که نتیجه آن منجر میشود به بیراهه رفتن قیمت‌ها در بورس کالا و نمایشی شدن و ویترینی شدن قسمت زیادی از حجم عرضه‌های هفتگی نقدی در بورس کالا، چرا که قیمت انها بالاتر از بازار است.

همچنین امروز در بورس کالا بیش از 13 هزار تن میلگرد در بورس کالا معامله شد،همچنین، تیرآهن با حجم عرضه ۱۶ هزار و ۳۲۷ تن روی تابلو مواجه شد که از این میزان ۱۵ هزار و ۷۱۳ تن به فروش رسید.

صبح امروز نیز با خبر اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صمت برخی کانال‌ها نوشتند که پیش بینی می‌شود که قطعا استیضاح فاطمی امین با استقبال نمایندگان مجلس مواجه شده و ایشان بزودی با ساختمان سمیه وداع خواهد کرد.

همچنین مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر صمت حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

در همین حال، یک نماینده مجلس گفت: جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت،معدن، تجارت هفته دوم آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود.

با این حال در بازار آهن امروز شاهد برخی نوسانات کاهشی که نتیجه پیش خور کردن افزایش قیمت با تلاطم افزایش نرخ دلار در هفته گذشته بود هستیم، با این وجود اغلب بخش‌ها در بازار آهن به ثبات قیمت راضی شدند.

از بازار آهن چه خبر؟

امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثابت بود و سه شرکت نرخ محصولاتشان را 100 تا 200 تومان کاهش دادند.

نرخ اغلب محصولات نبشی و ناودانی در بازار آزاد ثابت است و تنها در یک شرکت شاهد کاهش قیمت 100 تومانی برخی محصولات هستیم.

در بازار تیر آهن به جز برخی نوسانات در تعدادی از محصولات ذوبی مابقی بخش‌ها ثبات قیمت داشتند.

شرکت صدرا پروفیل تهران و پروفیل نیکان نرخ محصولات پروفیل خود را ثابت نگه داشتند و سه شرکت آدنیس صنعت شمال، پروفیل یاران و نورد میلاد یزد به ترتیب 200، هزار و 400 تومان کاهش قیمت دارند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors