تغییر سیاست وزارت صمت در حوزه تامین ماشین آلات معدنی و صنایع معدنی

کاهش تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات معدنی از چهار به یک درصد موجب کاهش قیمت در تولید محصولات فولادی و پایین آمدن هزینه های تولید در انواع محصولات فولادی خواهد شد ضمن اینکه فعالان صنایع معدنی می توانند بدون محدودیت ماشین آلات پنج سال ساخت وحتی درصورت نیاز ماشین آلات ده سال ساخت به کشور وارد کنند.

مشاور معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صمت درگفتگو با فولادبان با اشاره به کاهش تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات معدنی از چهار به یک درصد افزود: قطعا این مصوبه و بخشنامه کمک زیادی به صنایع معدنی و معدنکاران خواهد کرد و موجب کاهش قیمت در تولید محصولات فولادی و پایین آمدن هزینه های تولید در انواع محصولات فولادی خواهد شد.

میلاد رمضانپور با بیان اینکه تاکنون کف تعرفه واردات ماشین آلات معدنی 4 درصد بود و اکنون به یک درصد رسیده است، ادامه داد: این میزان کاهش طبعا موجب کاهش سه درصدی هزینه های تولید خواهد شد وهزینه تامین ماشین آلات را در بخش معدنی و صنعتی کاهش خواهد داد.

وی شرط به ثمر رسیدن این بخشنامه را شیوه اجرای آن دانست و تصریح کرد: شیوه اجرا و چگونگی فرایند اجرای این مصوبه موضوعی است که باید به درستی انجام شود تا بتوان به نتایج مثبت رسید و از آثار مثبت آن بهره مند شد.

مشاور معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در حوزه ماشین آلات معدنی با اشاره به تغییرسیاست های وزارت صمت در این حوزه گفت: وزارت صمت با تغییر سیاستگذاری ها ، شیوه نامه ها و مصوبات قبلی را در این حوزه تغییر داده است و اکنون فعالان صنایع معدنی می توانند بدون محدودیت ماشین آلات پنج سال ساخت به کشور وارد کنند وحتی با توجه به نیازو تقاضا می توانند ماشین آلات ده سال ساخت نیز وارد کنند وهیچ محدودیتی هم در این زمینه وجود ندارد و به این ترتیب محدودیت ها با سیاستگذاری های جدید به میزان زیادی کاهش یافته است.

از اواخر سال 99  تا چندی پیش سیاست و رویه وزارت صمت درحوزه واردات ماشین آلات معدنی این بود که اگر ماشین آلات معدنی در داخل کشور تولید می شد الزام به خرید ازداخل وجود داشت که این الزام موجب نارضایتی فعالان و معدنکاران  شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *