جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 21 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

احتمال رشد بازار سرمایه در اوایل آبان ماه

بر اساس گفته‌های یک کارشناس بازار سرمایه، با توجه به شرایط فعلی، بورس تهران پس از اتمام کاهش ارزش معاملات، درآبان ماه رشد متعادلی را تجربه خواهد کرد.

 

محمد باقر خادمی در گفتگو با فولادبان بیان کرد: در حال حاضر کنترل نرخ بهره بین بانکی تأثیر بسزایی در روند بازار سرمایه دارد و تقریبا می‌توان گفت مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند به بهبود وضعیت بورس کمک کند. از سوی دیگر، در صورتی که از رشد این نرخ جلوگیری نشود، بازار به آن واکنش منفی نشان خواهد داد

وی در ادامه اضافه کرد: در چند سال اخیر مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در بازار سرمایه، نرخ بهره بود که البته در بسیاری از کشورها، این نرخ تأثیر مستقیمی در بورس و سهام می‌گذارد. از طرفی نرخ بهای تمام شده شرکت‌های بورسی و قیمت دلار نیز بر بازار سرمایه اثربخشی دارد؛ اما واکنش آن به شدت تحت تأثیر نرخ بهره بین بانکی است.

کارشناس بازار سرمایه در تحلیل روند بورس تا پایان سال گفت: در حال حاضر اقتصاد کشور در شرایط پیچیده‌ای قرار دارد و از لحاظ بنیادی و تکنیکالی به احتمال زیاد بازار، در آبان ماه کاهش ارزش معاملات را تمام می‌کند و در روند افزایشی تثبیت خواهد شد.

خادمی تصریح کرد: از لحاظ سیاسی و ریسک‌های غیر سیستماتیک نیز، وضعیت پایداری در کشور برقرار نشده است، بنابراین احتمالا بورس در انتظار تثبیت شرایط به سر می‌برد. همچنین در حال حاضر مردم اعتمادی به وضعیت فعلی بازار ندارند و زمانی‌که اعتماد آن‌ها به بورس بازگردد، نقدینگی و به دنبال آن بهبود روند معاملات شکل خواهد گرفت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors