جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 14 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پرداخت بدهی دولت به بانک مرکزی با آزادسازی ارزهای بلوکه

یک کارشناس فولادی معتقد است که با واریز ارز بلوکه شده به اقتصاد کشور، دولت باید آن را به عنوان بدهی خود به بانک مرکزی پرداخت کند.

حسام‌الدین والی در گفتگو با فولادبان در حاشیه سفر معاون اول رئیس جمهور به روسیه در روزهای آینده بیان کرد: در حال حاضر به دلیل جنگ اوکراین و روسیه نمی‌توان انتظار همکاری روس‌ها با ایران در زمینه دامپینگ را داشت، چرا که کشورهای درگیر جنگ، همیشه در شرایط جنگی تابع شرایط خاص خود هستند. به همین دلیل، بعید به نظر می‌رسد معاون اول رئیس جمهور بتواند تأثیری در بهبود شرایط ایجاد کند.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع اخیراً همکاری روسیه با کشورهای مختلف کاهش پیدا کرده و به واسطه آن، درآمدزایی شرکت‌های روسی در روند نزولی قرار گرفته است. بر همین اساس این کشور به دنبال تأمین منابع مالی از راه‌های مختلف می‌رود و به همین دلیل نمی‌توان از دامپینگ روس‌ها در بازار جهانی فولاد جلوگیری کرد.

این کارشناس فولادی در رابطه با تأثیر آزادسازی ارزهای بلوکه شده بر بازار ارز گفت: براساس گفته‌های قبلی دولت، این پول از قبل در بازارها هزینه شده و در قبال آن، اوراق فروخته شده است، بنابراین در صورتی که ارز بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد و به اقتصاد تزریق شود، دولت باید آن را در قبال بدهی خود به بانک مرکزی پرداخت کند. البته شاید بتوان با بخشی از پول‌های بلوکه شده، بازار ارز داخلی را مدیریت و کنترل کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors