جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 12 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

موجودی انبار فولادی‌ کشور سر به فلک کشید

یک فعال حوزه فولاد اعلام کرد: براساس آماری که وزارت صمت منتشر کرده، موجودی انبارهای فولادی‌ کشور سر به فلک کشیده است.

عزیزالله طلاوری در گفتگو با خبرنگار فولادبان با اشاره به تاثیر احیای برجام بر بهبود روند زنجیره محصولات فولادی بیان کرد: زمانی احیای برجام می‌تواند اثرگذار واقع شود که از تصمیمات سیاست‌زده و بسیار متناقض فاصله بگیرم، زیرا این نوع جهت‌گیری‌ها، ثبات اقتصادی را دگرگون می‌کند.

وی، ثبات اقتصادی را منشاء سرمایه‌گذاری و تصمیمات درست دانست و عنوان کرد: این وضعیت برای بالندگی صنعت فولاد کشور بسیار حیاتی است.

این فعال حوزه فولاد ضمن انتقاد از تناقضات موجود بین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های این صنعت، اظهار داشت: در سه سال گذشته، صنعت فولاد رشد خوبی را تجربه کرده به نحوی که در این مدت سرمایه‌گذاری‌های فوق‌العاده‌ای در این حوزه انجام شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا، دارایی‌های جدید منجر به رشد تولید در این صنعت شده ولی در حال حاضر، وضعیت این صنعت به جایی رسیده است که نه تنها پروژه جدیدی شروع نمی‌شود بلکه طرح‌های در دست اجرا به آینده موکول می‌شود

به گفته طلاوری، با وجود اینکه ظرفیت تولید افزایش یافته است اما رشد منفی را برای فرآوری محصولات فولادی به ثبت رسانده‌ایم.

این فعال حوزه فولاد از اهمیت توجه به ظرفیت بازار در کنار تولید سخن گفت و افزود: تولید و بازار، مکمل یکدیگر هستند و نمی‌توان بدون ایجاد ظرفیت فروش، به افزایش تولید پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: براساس آماری که وزارت صمت منتشر کرده، موجودی انبارهای فولادی‌ کشور سر به فلک کشیده که این مورد نیز هزینه اضافی برای تولیدکنندگان در پی داشته است.

طلاوری در ادامه به شرح وضعیت فعلی کارخانجات فولادی پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر شرایط این کارخانه‌ها به گونه‌ای است که ما شاهد ضرر تولیدکنندگان فولادی هستیم، در این میان، تنها کارخانجاتی دوام آورده‌اند که از سود انباشته خود بهره برده‌اند، این در حالی است که این سود، باید صرف سرمایه‌گذاری و توسعه می‌شد.

این فعال حوزه فولاد خاطر نشان کرد: سیاست‌های متناقض باعث ایجاد مشکل در نقدینگی و سرمایه در گردش شده است که عامل مهمی برای رونق تولید محصولات زنجیره فولادی محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors