جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 12 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 12 مهر 1401

بررسی بازار آهن امروز، 12 مهر ۱۴۰۱ از نوسان افزایش قیمت‌ها در بازار آهن و توقف دلار روی مرز 33 هزار تومان حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن 12 مهر 1401 عینک فولادی
به گزارش فولادبان بررسی بازار آهن امروز، دوازدهم مهر1401 نشان می‌دهد، نرخ دلار روی 33 هزار تومان ثابت شده‌است و در بازار آزاد فولاد شاهد ثبات قیمت اغلب محصولات هستیم.
امروز آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک بسته‌ای با ۱۶ پیشنهاد تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داده‌اند و هفته‌نامهٔ «اشپیگل» آلمان نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد که بسته پیشنهادی تحریمی علیه ایران در اجلاس روز ۱۷ اکتبر، دو هفته دیگر با حضور وزیران خارجه اتحادیه اروپا تصویب خواهد شد.
این درحالی است که نخست‌وزیر عراق به روزنامه فرانسوی «فیگارو» گفت بغداد در حال تدارک برای میزبانی دور جدیدی از مذاکرات ایران و عربستان است و امیدوار است به زودی میان تهران و ریاض توافقی نهایی حاصل شود.
«مصطفی الکاظمی» گفت شکست مذاکرات هسته‌ای ایران بر کل منطقه تأثیر می گذارد چون کشورهای منطقه در حال اجرای پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای هستند که تحقق آن‌ها نیاز به همکاری همه کشورهای منطقه دارد.
در همن حال در بازار‌های جهانی شاهد توقف روند کاهشی فولاد داخلی چین تحت تاثیر رکود در بازار مسکن و تعطیلات طلایی روز ملی چین هستیم.
از طرفی دیگر نرخ بیلت صادراتی منطقه CIS   با کاهش یک دلاری به 527 دلار به ازای هر تن رسید، همچنین اسلب صادراتی این منطقه با افت ۲.۵ دلاری روبرو بود و با قیمت 470 دلار در هر تن به فروش رسید، اما نرخ سنگ آهن 62 درصد سی‌اف‌آر چین تحویل ماه نوامبر نسبت به روزهای اخیر، رشد اندکی را در کانال 92 دلاری تجربه کرده است.
 با این حال، 94 هزار و 40 تن میلگرد روی تابلو معاملات قرار گرفت 42 هزار تن میلگرد که این مقدار، 112 هزار و 370 تن از حجم عرضه اعلام شده در اطلاعیه امروز صبح بورس کالا کمتر است، قابل توجه است که  42 هزار تن میلگرد در بورس کالا معامله شد.
با این حال برخی از نوردی‌ها دیروز هم بر افزایش قیمت تابلوی رسمی خود پافشاری کردند هر چند تاکید براین بود که خلاء تقاضای مصرفی مجددا بازار داخلی را ساکت کرده، به طوری که این موضوع علیرغم قلقلک فعالان داخلی به واسطه التهابات دلاری؛ انگیزه خریدهای مازاد انباری را از اصحاب آهن فروش گرفته و برخی کارشناسان معتقدند دپوی مازاد امسال از ترس تورم، ضرر و زیان سنگینی را برای اهالی این بازار به همراه داشته است.
همچنین می‌توان گفت که این روزها تنها عواملی که نگهدارنده و پشتیبان قیمت‌ها در بازار داخلی شده، یکی حمایت های تمام قد بازارساز از تولیدکننده با بازتعریف فرمولهای تعیین قیمت در بورس کالا و دیگری التهابات دلاری و ادامه کاهش ارزش ریال بوده است

نگاهی به بازار آزاد فولاد

امروز قیمت میلگرد در برخی مبادی فروش 50 تا 450 تومان افزایش یافت و اکثر شرکت‌ها تغییر قیمت نداشتند.
در بخش نبشی و ناودانی  شرکت فولاد ناب تبریز 100 تا 500 تومان افزایش قیمت داشت و دو شرکت نیز 50 تومان کاهش قیمت داشتند و نرخ مابقی شرکت‌ها در این حوزه ثابت است.
نرخ محصولات کیلویی شرکت ذوب آهن 250 تومان افزایش یافت و اغلب محصولات شاخه‌ای شرکت ذوب آهن نیز 20 تا 130 هزار تومان افزایش قیمت داشتند، شرکت ظفربناب تغییر قیمت نداشت.
قیمت‌ پروفیل در  شرکت صدرا پروفیل 100 تومان رشد کرد و مابقی شرکت ها ثبات قیمت داشتند.
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors