جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 12 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اتخاذ سیاست‌های سلیقه‌ای با سهم ایران در بازارهای جهانی چه کرد؟

یک کارشناس صنعت فولاد، با بیان اینکه نمی‌توان با اعمال سیاست‌های سلیقه‌ای در بازارهای جهانی با عرضه‌کنندگان بین‌المللی رقابت کرد، گفت: تصمیماتی مانند ممنوعیت صادرات محصولات فولادی و اعمال عوارض بر این تولیدات، باعث از دست رفتن بازارهای جهانی شد.

عزیزالله طلاوری در گفتگو با خبرنگار فولادبان به کاهش 19 درصدی صادرات محصولات فولای در 5 ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اشاره کرد و افزود: در ابتدا باید توجه داشت صادرات یک مقوله‌ای متفاوت‌تر از تولید است و نمی‌توان با اعمال سیاست‌های سلیقه‌ای در بازارهای جهانی با عرضه‌کنندگان بسیاری رقابت کرد.

وی ضمن انتقاد از وضعیت فعلی ایران در بازارهای فولاد جهانی گفت: بلایی گریبان‌گیر صعنت فولاد داخلی شده است که این نیروی محرک اقتصادی و یکی از عوامل تاثیرگذار در درآمد ناخالص ملی را با دستان خودمان زمین‌گیر کرده‌ایم.

این کارشناس صنعت فولاد افزود: در دو تا سه سال گذشته کل صادرات محصولات فولادی ممنوع شد و همچنین تعرفه سنگینی نیز بر آن‌ها اعمال کردند. این تصمیمات منجر به از دست رفتن بخش بزرگی از بازارهای جهانی برای ایران شد. اگر سهم ما از بازارهای جهانی که با تلاش بسیاری به دست آمده از بین برود، چگونه می‌توانیم آن را دوباره احیا کنیم.

طلاوری به وضعیت فعلی بازار صادرات محصولات فولادی پرداخت و بیان کرد: در حال حاضر کشور ما با معضلات فراوانی اعم از حمل‌ونقل تا جابه‌جایی پول دست‌وپنجه نرم می‌کند و از سوی دیگر، خریداران محصولات ایرانی در بازارهای جهانی نیز خطر تحریم‌های آمریکا را پذیرفته‌اند.

وی در مورد اعمال سیاست‌های صادراتی مرتبط با حجم عرضه محصولات فولادی در بورس کالا نیز تصریح کرد: در حال حاضر، تولیدکنندگان محصولات فولادی را موظف کرده‌اند که تنها در صورت عرضه محصولات در بورس کالا، مجاز به صادر کردن درصد بالایی از محصولاتشان به بازارهای جهانی هستند که این موضوع باعث ایجاد رکود در تجارت شده است.

این فعال حوزه فولاد پیشنهاد کرد: بهتر است که برخلاف سیاست‌های موجود در بخش صادرات، بازرگانان را به تجارت تشویق کنیم که این وضعیت صادرات محصولات فولادی بهبود یابد. همچنین علاوه بر بازاریابی، به نحوه جابه‌جایی وجوه پرداختی نیز توجه شود تا مشکلات این کار نیز رفع شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors