جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 11 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 11 مهر 1401

بررسی بازار آهن امروز، 11 مهر ۱۴۰۱ از تداوم اصلاح افزایشی قیمت‌ها در بازار آهن با کشیده شدن ترمز افزایش نرخ ارز حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن 11 مهر 1401 عینک فولادی

به گزارش فولادبان بررسی بازار آهن امروز، دهم مهر1401 نشان می‌دهد، که دلار با 800 تومان کاهش به قیمت 32 هزار 800 تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که لمس کانال 33 هزار تومان دلار، بازار آهن را کمی ملتهب کرد.

خبر‌ها از مذاکرات اینبار با تیتر روزنامه سازندگی تحت عنوان توافق غیررسمی داغ شد. این روزنامه نوشت در سایه مذاکرات ایران و آمریکا باقر و سیامک نمازی آزاد شدند و در قبال آن ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی مسدود شده ایران در کره‌جنوبی آزاد می‌شود.

اما سخنگوی وزارت امور خارجه در جواب این ابهامات گفت: آزادی نمازی به موضوع مذاکرات هسته‌ای ارتباطی ندارد، ایشان بیان کرد آزادی نمازی کاملا انسان دوستانه بود و مرتبط با موضوع آزادی اموال بلوکه شده ایران ندارد.

با این حال اما از روند مذاکرات ابراز نا امیدی نکرد و گفت واژه «بن بست در مذاکرات» را تایید نمی‌کنیم، روند مذاکرات ادامه دارد، او گفت: ما در طرف مقابل شاهد اراده سیاسی لازم نیستیم، دولت آمریکا دچار دوگانگی است و هنوز مسیر خود را در مذاکرات پیدا نکرده است.

با این حال از خبر‌ها تا روز گذشته برمی‌آمد که روند مذاکرات متوقف شده اما با این سخنان می‌توان گفت از سرعت آن بسیار کاسته شده است و ظاهرا در موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها تلاش‌ها از طریق هماهنگ کننده اروپایی و برخی واسطه‌ها در جریان است.

از طرفی دیگر در بازار‌های جهانی خبر‌ها از افت قیمت‌ در برخی مناطق حکایت دارد، به طوری که بیلت صادراتی منطقه CIS با کاهش ۲ دلاری، با نرخ ۵۲۸ دلار به ازای هر تن مبادله شد، همچنین اسلب صادراتی این منطقه با ثبات قیمت روبرو بود و با قیمت ۴۷۲ دلار و ۵۰ سنت در هر تن به فروش رسید.

از سوی دیگر وضعیت بازار داخلی درشش ماهه اول امسال مناسب نبوده و بهار سال ١٤٠١ با پيش‌‌بيني تعداد ٥٩٥٤ واحد مسكونی در پروانه‌هاي صادرشده برای احداث ساختمان از سوي شهرداری تهران، گذشت كه نسبت به فصل گذشته ٤٨,٤ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٤٦.١ درصد کاهش داشته است.‏

در همین حین سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به استفاده از فرصت عضویت در شانگهای بیان کرد، اعضای پیمان شانگهای کشورهای ضعیفی نیستند، بزرگترین بازیگران انرژی و تجارت جهان عضو این پیمان هستند. تعامل با همه اقتصادهای دنیا چه ضعیف و چه قوی برای کشور فرصت مهمی است.

با در نظر گرفتن این شرایط و اخبار مثبت از عدم توقف مذاکرات در وین و کشیدن ترمز نرخ دلار با خبر خوب رئیس کل بانک مرکزی یعنی تزریق منابع بلوکه شده در روز‌های آینده، باید منتظر توقف نوسانات قیمت در بازار آزاد بود

با این وجود تمامی مشوق‌های تعیین قیمت در بازار متوقف شده و بازار تنها باید منتظر افزایش تقاضای مصرفی برای پروژه‌های عمرانی در شش ماهه پیش رو سال که امری قطعی است باشد؛ وگرنه رسیدن به توافق در وین نیاز به زمان دارد و شاید تاثیر عضویت شانگهای در بازار داخلی امری دست یافتنی تر باشد.

از بازار آهن چه خبر ؟

امروز قیمت میلگرد در تعداد قابل توجهی از مبادی فروش 50 تا 100 تومان افزایش یافت و برخی شرکت‌ها تغییر قیمت نداشتند.

در بخش نبشی و ناودانی سه شرکت سپهر ایرانیان، نورد اشتهارد و نیکان پروفیل 200 تا 500 تومان افزایش قیمت داشتند و قیمت مابقی اکثریت محصولات در این حوزه ثابت است..

نرخ اکثر محصولات کیلویی تیرآهن 50 تا 200 تومان افزایش یافت و اغلب محصولات شاخه‌ای شرکت ذوب آهن نیز 10 تا 30 هزار تومان افزایش قیمت داشتند.

قیمت‌ها در سه شرکت پروفیل 200 تا 500 تومان رشد کرد و دو شرکت پروفیل یاران و آدنیس صنعت شمال از اعلام قیمت و فروش صرف نظر کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors