جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش 3 درصدی تعرفه واردات ماشین آلات معدنی؛ گام مهم دولت و مجلس

دبیر انجمن زغال سنگ ایران، کاهش تعرفه گمرکی از ۴ به ۱ درصد برای واردات ماشین آلات معدنی را گام مهم و مشترک دولت و مجلس دانست و گفت: بالا بودن عمر ناوگان تجهیزات و ماشین آلات معدنی در ایران موجب افزایش قیمت تمام شده مواد معدنی می‌شود.

به گزارش فولادبان سعید صمدی با بیان این مطلب اظهارداشت: اصلاح تبصره‌های ۱ و ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ درباره کاهش درصد حقوق گمرکی برخی کالا‌ها از جمله ماشین آلات و تجهیزات معدنی گام خوبی است که بیانگر توجه دولت و مجلس به بخش معدن و سرمایه گذاری در این بخش است.

وی با اشاره به بالابودن عمرناوگان معدنی تصریح کرد: بالا بودن عمر ناوگان تجهیزات و ماشین آلات معدنی در ایران موجب افزایش قیمت تمام شده مواد معدنی می‌شود.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران با بیان اینکه سازو کار‌های اداری سختگیرانه و توانفرسا حاکم برامور اداری کشور گفت: این شرایط موجب شده واردات ماشین آلات معدنی با ارز آزاد در ایران دو برابر قیمت جهانی باشد و تصمیم مجلس درباره کاهش تعرفه گمرکی به یک درصد اقدام خوبی است، اما کافی نیست چراکه مشکل اساسی در زمینه تامین ماشین آلات معدنی در جا‌های دیگر است.

صمدی، شروط واردات را از بزرگترین مشکلات پیش روی معدن داران برای تامین ماشین آلات معدنی ذکر کرد و افزود: یک معدن دار با توجه به مصوبه دولت برای ورود ماشین آلات با عمر بالای ۵ سال، اگر احساس نیاز برای واردات ماشین‌آلات مورد نظر خود را داشته باشد، نمی تواند سریع از طریق بازار جهانی تامین کند.

وی با اشاره به تولید دااخلی ماشین آلات و تجهیزات معدنی ادامه داد: مجموعه‌ای از شرکت‌های داخلی مدعی ساخت بعضی ماشین آلات هستند، اما بسیاری از آن‌ها در حد ادعاست و از نظر فنی مشکل دارند با این حال مهم تولید این ماشین آلات با تیراژ مناسب است که در معادن مشغول به کار باشد.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران با بیان اینکه اگر تجهیزات معدنی به میزان کافی در داخل تولیدشود نیازی به واردات نخواهیم داشت،  تصریح کرد: با تامین تجهیزات معدنی در کشور، هیچ معدنکاری برای تامین ماشین آلات مورد نیاز خود با شرایط موجود ارزی اقدام به واردات ماشین آلات معدنی نمی‌کند و نیازی به این کار ندارد.

صمدی در پایان پیشنهاد کرد: برای تداوم حمایت و توجه مجلس و دولت به معادن، آزادسازی کامل واردات ماشین آلات معدنی در یک دوره مشخص است، چرا که واردات ماشین آلات معدنی و راهسازی ضمن آبادانی، تولید و اشتغال، برای کشور ضرری هم ندارد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors