فولاد ایران، افزایش تقاضا می‌خواهد/ امیدی به رشد بازار فولاد نیست

یک فعال صنعت فولاد گفت: به‌منظور بهبود وضعیت در حوزه فولاد باید افزایش تقاضای محصولات به خصوص در بخش سنگ آهن مورد توجه قرار گیرد.

تورج امینی در گفتگو با فولادبان  با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل بالا بودن قیمت محصولات فولادی، تولیدکنندگان با هر فرمول قیمت گذاری، ناچار به فروش محصولات خود هستند، مطرح کرد: در حال حاضر بسیاری از قطعات یدکی مورد نیاز در بازار وجود ندارد. البته محصولات نامرغوبی نیز وجود دارد که قیمت تمام شده آنها بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه در صنعت فولاد ایران مشکلاتی در بازار صادراتی و فروش داخلی وجود دارد، اظهارداشت: بسیاری از کارخانجات ناچار هستند محصولاتی را که تقاضای زیادی ندارند، در انبارها نگه دارند. برهمین اساس،پس از مدتی کالاهایی مانند میلگرد زنگ می‌زند و ارزش واقعی خود را از دست می‌دهند که در این صورت، محصول مورد نظر کمتر از قیمت مواد اولیه آن به فروش می‌رسد.

عضو هیأت مدیره انجمن نوردکاران معتقد است شمش توانست میزان قیمت صادراتی را مدیریت کند که با توجه به افزایش قیمت تمام شده، می‌توان گفت قطعا حوزه سودمندی خواهد بود.

امینی با تحلیل روند قیمتی در بازار جهانی فولاد، گفت: قیمت‌های محصولات فولادی به خصوص در سنگ آهن روند نزولی را به همراه داشت، ضمن اینکه با توجه به وضعیت فعلی، به احتمال زیاد قیمت سنگ آهن تا سال 2023 میلادی، حداقل 5 تا 10 درصد کاهش خواهد یافت، بنابراین در این حوزه نقطه امیدی در افزایش قیمت وجود ندارد و برای بهبود وضعیت، باید تقاضای بیشتری در این حوزه صورت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *