قیمت شمش فولاد در بورس کالا از قیمتهای جهانی پایین تر است

یک مقام مسئول دولتی، با ارائه جداول آماری به بررسی اختلاف قیمت انواع فولاد بورس کالای ایران با قیمتهای جهانی با دلار نیما  پرداخت.

به گزارش فولادبان در گزارش مدیریت اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو  آمده است: قیمت شمش فولاد در بورس کالا از قیمتهای جهانی پایین تر است اما در مقایسه با قیمت فوب خلیج فارس ایران 8 درصد گرانتر است.

امیر صباغ در بخش دیگری از این گزارش آورده است: بازار داخلی باید از طریق افزایش عرضه شمش و بکارگیری فرمول به علاوه منفی سه درصد در معاملات هفتگی بورس کالا، بازار را به تعادل برساند.

در این گزارش همچنین آمده است: در ورق گرم نیز شاهد اختلاف قیمت زیادی بین قیمت های جهانی با قیمت های داخلی هستیم که علت آن کمبود عرضه در بورس کالاست و با تامین مازاد تقاضا از طریق واردات یا رشد تولید داخلی قابل جبران است.

مدیراقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو در این گزارش افزوده است: شرکت فولاد مبارکه در حال بررسی دو راهکار برای افزایش عرضه ورق گرم فولادی به منظور تامین بازار داخلی و رساندن آن به نقطه تعادل است که علاوه بر تامین و تعادل بازار  داخلی ، شرایط فروش فولاد مبارکه را در نیمه دوم سال فراهم خواهد کرد.

صباغ این گزارش آورده است:حدود 100 هزارتن ورق گرم فولادی این هفته به روش عرضه تلفیقی در بورس کالا عرضه می شود که افزایش عرضه از محل تولید واحدای تولیدی ،شرکتها و واردات است.

فولادبان پیش از این بارها در گزارش هفتگی بازار محصولات آهن و فولاد به بازار شمش فولادی و ورق گرم فولادی و تفاضل قیمت آن پرداخته بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *