اعلام دلایل تعطیلی معادن کشور/ چرا حقوق دولتی معادن وصول نمی‌شود؟

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران، با اعلام دلایل تعطیلی بسیاری از معادن کشور، به این پرسش پاسخ داد که چرا حقوق  دولتی معادن معمولا وصول نمی‌شود؟

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان در پاسخ به اینکه چرا حقوق  دولتی معادن معمولا وصول نمی‌شود؟ اظهار داشت: حرف‌های که در مورد حقوق معادن زده می‌شود باعث می‌شود بخش معدن به غلط وجهه بدی پیدا کند در حالی که معدن‌کاران ضمانت نامه بانکی و سفته دارند که اگر پرداخت نکنند دولت به راحتی وصول نمی‌کند.

از وی سئوال شد که اینکه ۱۲۰۰ معدن تعطیل چگونه تا پایان شهریور فروخته می‌شود؟ عضو هیات مدیره انجمن فولاد در پاسیخ اظهارداشت: کسی نگفته است که این معادن باید فروخته شوند بلکه باید واگذار شوند تا تکلیف آنها مشخص شود.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد با بیان اینکه خیلی از این معادن تعطیل هستند، اظهارداشت: علت اینکه این معادن کار نمی‌کنند، به مباحث اقتصادی برمی‌گرردد. در این راستا، شاید یک تعدادی از معادن تعطیلیبا تغییر مالک دوباره راه بیفتند.

به گفته احرامیان،، البته برخی از معادن که تعطیل شدند، به دلیل غیر اقتصادی کار نمی‌کنند و اگر مالک آنها هم عوض شود وضعیت اقتصادی این معادن تغییر نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *