جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 02 مهر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شیوه مزایده معادن باید اصلاح شود/اهلیت خریداران معادن باید مورد بررسی قرار گیرد

رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران گفت: دولت نباید مدیریت و هدایت بهره برداران معدنی را در مزایده ها از حد اعتدال خارج کند بگونه ای که عده ای با رانت و نفوذی که از سال های قبل داشته اند، برخی معادن را به صورت رایگان به دست آوردند.

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان، با اشاره به واگذاری 1200 معدن افزود: واگذاری معادن کشور اگر به مردم ، بخش خصوصی و فعالان صاحبنظر در این بخش باشد گامی در جهت توسعه معادن و  سیاستی موثر در استحصال و اکتشاف معادن خواهد بود ولی انتقاد انجمن سنگ آهن ایران به شیوه و نحوه واگذاری ها به افراد غیر متخصص و نا آشنا به معادن است نه خود واگذاری ها.

وی با اشاره به افزایش شدید قیمت معادن در چند سال اخیر ادامه داد: مردم البته در حال حاضر توان خرید معادن را ندارند ولی حتی اگر بخواهند در مزایده های معادن شرکت کنند به علت افزایش قیمت معادن و محدودیت در شیوه واگذاری آنها نمی توانند در این مزایده ها شرکت کنند.

این فعال معدنی با بیان اینکه افزایش قیمت معادن هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد، گفت: افزایش قیمت این شائبه را ایجاد می کند که گویی شرکت کنندگان عادی نمی توانند در خرید معادن حضور داشته باشند و برندگان مزایده ها هم فقط باید به تایید دولت رسیده باشند و قطعا مزایده های یکطرفه دولت نمی تواند سرانجام  خوبی داشته باشد.

وی گفت: باید راهکار مناسبی برای واگذاری معادن وجود داشته باشد و روی اهلیت و سلامت بهره بردار تمرکز شود نه اینکه شیوه واگذاری ها فقط با عدد و رقم باشد لذا باید پای بهره برداران اهل با قیمت و شرایط واقعی در معادن باز شود تا هم این افراد و هم دولت از شرایط موجود منتفع شوند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors