جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 31 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مصرف کننده نهایی متضرر اصلی تعیین قیمت های دستوری

یک فعال صنعت فولاد گفت: اغلب واحدهای القایی درحال حاضر تولید خود را غیر اقتصادی و ضررده می دانند و ادامه این روند بتدریج از القایی ها به واحدهای بزرگ و متوسط خواهد رسید و دود این بی تدبیری ها به چشم مصرف کننده نهایی خواهد رفت.

یک فعال صنعت فولاد گفت: اغلب واحدهای القایی در حال حاضر تولید خود را غیر اقتصادی و ضررده می دانند و ادامه این روند بتدریج از القایی ها به واحدهای بزرگ و متوسط خواهد رسید و دود این بی تدبیری ها به چشم مصرف کننده نهایی خواهد رفت.

سید بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان با اشاره به تعیین قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا افزود : الزام عرضه محصولات فولادی به بورس کالا براساس سیاستگذاری وزارت صمت، موجب شده قیمت محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا تعیین شود و این شیوه عملا نوعی مداخله در مکانیزم عرضه وتقاضای بازار است.

وی ادامه داد: تعیین قیمت محصولات فولادی دربورس کالا نمی تواند دوام وبقا داشته باشد و در درازمدت اعمال اینگونه سیاست های مداخله گرایانه تاثیر منفی زیادی بر بازار محصولات صنعتی و فولادی خواهد گذاشت و موجب کاهش سرمایه گذاری در صنعت فولاد و بی رغبتی سرمایه گذاران در تولید صنعت فولاد خواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با تاکید براینکه بازارباید به عرضه و تقاضا سپرده  شود ، تصریح کرد: دود مداخله های بی ضابطه دولت و تعیین قیمت های دستوری ، مستقیم به چشم مصرف کننده می رود و بسیاری از صنایع از جمله صنعت فولاد که در ابتدای چنین راهی است، ممکن است از درون بپاشد لذا برای توسعه صنایع راهبردی و استراتژیک کشور بازار باید با مکانیزم عرضه و تقاضا اداره شود نه سیاست ها و تصمیم گیری های دولتی .

وی ضعف صنعت برق و کاهش تولید این صنعت را به دلیل مداخلات دولت در این صنعت دانست و گفت: صنعت برق تا ده سال قبل صادرات محور و سود ده بود و سرمایه گذاران زیادی تمایل داشتند در این صنعت سرمایه گذاری کنند اما اکنون بجایی رسیده که صنعت برق کشور نمی تواند نیاز کشور را تامین کند و این بی سیاستی  حاصل مداخله دولت در این صنعت بوده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors