جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 31 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بازار آرام ، باثبات و بدون تغییر در محصولات فولادی

بازار در هفته ای که گذشت، از یک ثبات نسبی در قیمت محصولات فولادی برخوردار بود ولی تحرک بازار بهتر از هفته قبل از آن بود.

یک فعال صنفی بازار آهن و فولاد در گفتگو با فولادبان در تلحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد ، اظهار داشت: هفته قبل از آن بازار افزایش قیمت 300 تومانی را به علت توقف مذاکرات برجام و هیجانات ناشی از آن شاهد بود ولی  این هفته از ابتدای هفته ثبات قیمتی در بازار حاکم بود.

محمد اصفهانی درباره بازار مقاطع طویل اظهارداشت: این بازار که شامل تیرآهن، میلگرد، نبشی و ناودانی است، از ابتدا تا پایان هفته تغییرات قیمتی خاصی نداشت و قیمت میلگرد استاندارد داخلی اول هفته حدود 15630 تومان بود که پایان هفته هم همین قیمت را داشت.

وی درباره عرضه مقاطع طویل دربورس کالا هم تصریح کرد: در بورس کالا برای مقاطع طویل اتفاق خاصی نیفتاد و از آنجا که پایه قیمتی مقاطع طویل دربورس کالا افزایش یافته و خیلی برای تقاضا جذاب نیست،  لذا تقاضای محسوسی برای مقاطع طویل در بورس کالا شاهد نبودیم و فقط شمش درهفته گذشته با استقبال خوب خریداران مواجه شد و متقاضی داشت.

این فعال بازار آهن و فولاد با اشاره به بازار مقاطع تخت، ادامه داد: مقاطع تخت شامل ورق فولادی و مشتقات آن از جمله قوطی و پروفیل هم کمی شاهد افزایش قیمت بود که علت آن، عرضه ورق کلاف گرم مبارکه در دو بار در بورس کالا بود که باراول در روز دوشنبه به علت رقابت شدید ابطال شد و بار دیگر در روز چهارشنبه با تایید معاملات در بورس کالا، رقابت نقدی و اعتباری برابر شد اما این اقدام موجب رقابت شدید و استقبال بازار از افزایش قیمت شد و قیمت پروفیل کیلویی 500 تا 800 تومان افزایش یافت.

اصفهانی با بیان اینکه افزایش قیمت ورق گرم فولاد مبارکه موجب تاثیر بر قیمت برخی محصولات پایین دست این ورق شد، تصریح کرد: با افزایش قیمت ورق گرم فولاد مبارکه بویژه ورق “2” که تقاضای بیشتری از آن در بازار وجود دارد پروفیل نیز گران شد ولی ورق های ضخیم با توجه به حباب قیمتی که داشتند افزایش چشمگیری نداشتند.

پیش بینی قیمت محصولات فولادی در هفته آینده

این فعال صنفی درباره پیش بینی قیمت محصولات فولادی در بازار هفته آینده گفت: بازار مقاطع تخت به خصوص پروفیل با توجه به مکانیزم بورس کالا به نظر می رسد با افزایش قیمت همراه باشد و از آنجا که معاملات ورق در بورس کالا به خصوص مواد اولیه آن با قیمت بالا معامله شد، احتمال دارد پروفیل نیز بالا معامله شود تا به یک قیمت تعادلی نسبت به قیمت مواد اولیه برسد ولی بازار مقاطع طویل ثابت و متعادل در پیش رو خواهد بود.

اصفهانی همچنین بازارهای جهانی را با ثبات ذکرکرد و افزود: قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی با توجه به ثبات قیمت در بازارهای روسیه و چین بدون تغییر پیش بینی می شود.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors