جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 24 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

امید اقتصاد کشور به احیای برجام / رشد بازار سرمایه به شرط تثبیت وضعیت

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورت احیای برجام و تثبت دلار نیمایی و آزاد، می‌توان به بهبود وضعیت اقتصاد و بازار سرمایه امیدوار شد.

امین ناطقی‌راد در گفتگو با فولادبان بیان کرد: در حال حاضر موضوع جنجالی فولاد مبارکه در اقتصاد کمرنگ‌تر شده و جو مسمومی که در این حوزه وجود داشت، در حال برطرف شدن است. در واقع، فضای منفی در صنعت فولادی تعدیل شد، چرا که تیم تحقیق و تفحص مجلس، بسیاری از مطالب و بخش‌های منتشر شده از این شرکت را تکذیب کرد.

وی ادامه داد: در واقع از نظر رئیس تحقیق و تفحص مجلس این اعداد واقعی نبودند و آن را گزارشی خام و ناپخته اعلام کرد. از طرفی، بسیاری از کارشناسان این حوزه به این نتیجه رسیدند که 92 هزار میلیارد تومان موجود در گزارش، به عنوان اختلاس شناخته نمی‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تأثیر توافقات برجام در بورس تصریح کرد: در حال حاضر بازار سرمایه به لحاظ ارزندگی در وضعیت خیلی خوبی قرار گرفته است و با توجه به شاخص‌های مختلف در کلیت آن، به نظر می‌رسد در بسیاری از بخش‌های بازار، در سطح پایینی قرار داریم، بنابراین در صورتی که مذاکرات به نتیجه مثبتی برسد و تغییر قیمتی در نرخ ارز نداشته باشیم، می‌توان به بهبود وضعیت اقتصاد و بازار سرمایه امیدوار شد.

ناطقی‌راد با بیان اینکه نرخ دلار نیمایی به تدریج به دلار آزاد نزدیک می‌شود، گفت: زمانی که قیمت پایه دلار آزاد در حدود 28 هزار تومان به ثبات برسد و فاصله ارز نیمایی با دلار آزاد کمتر شود، تأثیر بسزایی در رشد بازار سرمایه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین با احیای برجام نقل و انتقالات مالی در شرکت‌ها به خصوص در حوزه صادرات، تسهیل می‌شود که اقتصاد به مرور می‌تواند با افزایش سود سهام آنها، وارد فضای رونق شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors