جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 23 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روز بازار آهن 23 شهریور ۱۴۰۱

بررسی بازار آهن امروز، 23 شهریور ۱۴۰۱ نشان می‌دهد قیمت‌‌ها در این بازار همچنان صعودی است.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، 23 شهریور ماه ۱۴۰۱ حاکی از آن است که باوجود کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، افزایش قیمت‌ها در بازار آهن متوقف نشده است.

در این راستا، گزارش‌ها از کف بازار ارز حاکی از آن است که اسکناس دلار در میدان فردوسی، مرکز ارزفروشان تهران امروز با نرخ ۳۱ هزار و 400 تومان معامله می‌شود.

همچنین آخرین خبر از مذاکراتی احیای برجام به اظهارات وزیر امور خارجه ایران برمی‌گردد. برهمین اساس، حسین امیرعبداللهیان در گفتگو تلفنی با وزیر خارجه عمان:گفت: ما به روند گفتگو و تبادل پیام برای رفع تحریم‌ها پایبندیم. همه طرف‌ها ماه‌ها تلاش کرده اند. اکنون رمز رسیدن به نقطه مطلوب توافق، تمرکز آمریکا بر واقع بینی و نشان دادن اراده لازم است.

وی با اشاره به نشست جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین افزود: صدور بیانیه غیرسازنده در نشست وین هیچ ثمری ندارد. ایران از اراده و حسن نیت لازم برای رسیدن به گام نهایی توافق خوب، قوی و پایدار برخوردارست.

با این حال، نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره موضوع راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران روز چهارشنبه بدون صدور قطعنامه پایان یافت. میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار پیامی در توئیتر این مطلب را اعلام کرد و افزود که هیچ تصمیم و قطعنامه‌ای از سوی شورا صادر نشد و فقط تبادل نظر صورت گرفت.

در ادامه از بورس کالا خبر رسید امروز چهارشنبه شنبه 23 شهریور ماه ۱۴۰۱، قرار بود  201 هزار و 408 تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا مورد معامله  قرار گیرد که از این حجم، 174 هزار و 273 تن روی تابلوی  معاملات قرار گرفت.

در همین حال، تابلو معاملاتی بورس کالا شاهد حجم عرضه 2 هزار و 579 تنی نبشی بود که در نهایت یک هزار و 254 تن آن به فروش رسید. همچنین تیر آهن با کاهش حجم عرضه روبرو شد و فقط 21 هزار و 846 تن روی تابلوی معاملات قرار گرفت و در نهایت به میزان 19 هزار و 481 ریال فروخته شد.

علاوه بر این، با توجه به میزان تقاضای 137 هزار و 227 تنی میلگرد فقط 144 هزار و 948 تن روی تابلو مورد معامله قرار گرفت که این مقدار، 20 هزار و 2 تن از حجم عرضه اعلام شده در اطلاعیه امروز کمتر است. البته 3 هزار تن ورق سرد روی تابلو معاملات بورس کالا به طور کامل معامله شد.

خبر دیگر اینکه یک فعال صنعت فولاد در گفتگو با فولادبان می‌گوید: تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت، می‌تواند در بهبود روند اقتصاد کشور به ویژه در بخش فولاد، امیدوارکننده باشد.

از سوی دیگر، داوود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه هدف ما تحقق عدالت مالیاتی است، گفته است: بانک مرکزی نظارت‌های خود گسترش داده است. در این راستا، گر شخصی قصد استفاده تجاری از حسابی را دارد باید به سازمان مالیاتی اعلام کند.

در ادامه بررسی بازار جهانی فولاد نشان می‌دهد. در آخرین ساعات معاملاتی در بورس لندن تداوم ریزش نرخ مقاطع ادامه دارد. در این میان میلگرد تحویل ماهانه بیشترین افت قیمت را تجربه کرد. بر همین اساس، بیلت صادراتی منطقه CIS  بدون تغییر و با نرخ 522 دلار به ازای هر تن مبادله شد، همچنین اسلب صادراتی این منطقه هم با ثبات قیما روبرو بود و با قیمت 460 دلار در هر تن به فروش رسید.

در همین حال، هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر قیمت، با قیمت ۴۳۷ دلار و ۵۰ سنت و هر تن بیلت صادراتی ایران و با نرخ میانگین ۴۵۵ دلار مبادله شد، ضمن اینکه قیمت سنگ آهن امروز در بازار چین با ۲.۳۰ دلار افزایش، ۱۰۴.۲۵ دلار و سنگ آهن عیار ۶۵ درصد با ۲.۵۰ دلار افزایش ۱۱۵.۹۵ دلار معامله شد

در هر صورت، تحلیل آخرین رویدادها حاکی از آن است که  در صورت ثبات بازار ارز می‌توان به بازگشت آرامش به بازار آهن امیدوار باشیم.

از وضعیت قیمت‌ها در بازار چه خبر؟

بررسی بازار آهن امروزز 22 شهریورماه ۱۴۰۱ نشان می دهد در بازار میلگرد 11 شرکت محصولات خود را ۵۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش  قیمت دادند. همچنین در بازار نبشی و ناودانی، دو شرکت قیمت محصولات خود را با ۵۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش اعلام کردند.

در همین حال، در بخش کیلویی بازار تیرآهن یک شرکت قیمت محصولات خود را ۵۰ تومان افزایش داد، ضمن اینکه در بخش تیرآهن شاخه ای یک شرکت قیمت محصولات خود را  50 هزار تومان گران کرد.

علاوه بر این، در بازار پروفیل دو شرکت قیمت محصولات خود را ۲۰۰ تا 400 تومان افزایش دادند.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors