جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رویکرد درستی در زمینه تولید نداریم

یک عضو اتاق بازرگانی گفت:حل مشکلات موجود در تجارت ، معادن و صنایع معدنی کشور ادغام یا تفکیک نیست بلکه اداره کشور است.

بهرام شکوری در گفتگو با فولادبان با اشاره به تفکیک وزارت صنعت و معدن از تجارت و بازرگانی و تعیین وزیر برای وزارت بازرگانی افزود: تفکیک و جداشدن هایی که اخیرا مطرح شده مستلزم هزینه و صرف مخارج زیاد است و باید هزینه زیادی برای جداسازی دو وزارتخانه اختصاص داده شود تا این طرح به اجرا در آید.

وی جداسازی این دو وزارتخانه را صوری خواند و ادامه داد: ممکن است این دو وزارتخانه فقط بطور اسمی از یکدیگر جدا شوند زیرا زمانی که موضوع ادغام این دو نیز مطرح شد ادغامی صورت نگرفت بلکه فقط نهادهای اداری تجمیع شدند.

این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: تصمیم به ادغام دو وزارتخانه ، تصمیمی اشتباه بود و در حال حاضر تصمیم به تفکیک نیز کار اشتباهی است زیرا وقتی وزارت صمت تجمیع شد نه تنها هزینه ها  کاهشی نداشت و حجم نظام اداری دو وزارتخانه کوچکتر نشد بلکه دامنه  بوروکراسی وسیع تر شد.

شکوری با اشاره به مطالعات کارشناسی درباره ادغام ویا تفکیک وزارتخانه ها در کشورهای مختلف گفت:در مطالعات مرتبط مشاهده شد در برخی کشورها این سه وزارتخانه در قالب یک وزارتخانه توانسته بودند موفق عمل کنند و در کشورهای دیگر هم  که جدا بودند ان کشورها موفق بودند که می توان نتیجه گرفت موفقیت وزارتخانه ربطی به تفکیک و ادغام ندارد بلکه به مدیریت و اداره این نهادها و وزارتخانه ها مربوط می شود.

وی افزود: سیاستگذاری ها و اداره امور اگر غلط و ناصحیح باشد تفکیک و ادغام اشتباهی قابل تامل است زیرا زمانی که وزارت بازرگانی جدا بود ، مشکلات زیادی وجود داشت و بعد هم که تجمیع شد بازهم مشکلات وجود داشت و در حال حاضر نیز تصمیم به جداسازی آن گرفته شده است بازهم مشکلاتی زیادی وجود دارد.

این فعال صنعتی تصریح کرد: حل مسایل و مشکلات موجود در تجارت ، معادن و صنایع معدنی کشور ادغام یا تفکیک نیست بلکه اداره کشور است، کشور داری هنری است که ما این کار را درحل مشکل آب ، محیط زیست و حتی خشک شدن دریاچه ارومیه بلد نیستیم و نمی توانیم این کشور را درست اداره کنیم و چنانچه اداره کشور صحیح باشد وزارت صمت چه ادغام شود و چه تفکیک  مشکلات خودبخود حل خواهد شد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors