جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 17 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پیش‌بینی هفته آینده بازار سرمایه/ ترس سهامداران از ریزش پتروشیمی‌ها

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ناامیدشدن از بهبود وضعیت شاخص کل بورس، بخش زیادی از نقدینگی را وارد سهم‌های کوچک‌تر مانند گروه‌های مواد غذایی کرده است.

عرفان فکری در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: در حال حاضر بورس به دلیل ابهامات سیاسی که بیشتر در حوزه برجام وجود دارد، دچار نوسانات متعادل شده است، ضمن اینکه در روزهای اخیر، اخبار مثبت از مذاکرات توانست روند عرضه‌ها در شاخص را افزایش دهد. البته در هفته جاری به دلیل چند خبر منفی در این بخش، ارزش معاملات کاهش یافت.

وی افزود: در هفته جاری به دلیل اخبار منفی برجام، ارزش معاملات به 2 تا 3 هزار میلیارد تومان رسید که در واقع به میزان پایینی از این بخش رسیده است. ناگفته نماند که در این روند، عوامل دیگری نظیر کمبود نقدینگی، سیاست‌های کلان و نرخ کامودیتی جهانی نیز تأثیرگذار بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ترس سهامداران از سهام پتروشیمی، گفت: قیمت‌های فعلی شرکت‌های پتروپالایشی مناسب خرید است اما اکثر فعالان و سرمایه‌گذاران ترس از ریزش قیمت این بخش را دارند. همچنین این ترس به دلیل عدم اطمینان از تداوم رشد پتروشیمی‌ها و عدم اعتماد به‌وجود آمده است که می‌تواند شاخص را با اختلاف زیادی تغییر دهد.

فکری معتقد است که ناامیدشدن از بهبود وضعیت شاخص کل، بخش زیادی از نقدینگی را وارد سهم‌های کوچک‌تر مانند گروه‌های مواد غذایی کرده و منجر به افزایش تقاضای آنان شده است.

وی شرایط هفته آتی بازار سرمایه را این‌گونه پیش‌بینی کرد: با توجه به اینکه ارزش معاملات در روند کاهشی قرار دارد، می‌توان گفت در صورتی که اخبار مثبتی به بازار تزریق نشود، میزان عرضه و تقاضا همچنان پایین می‌ماند. از سوی دیگر، انتظار می‌رود هفته آینده سهم‌های کوچک با نقدینگی کمتر، رشد بهتری را تجربه کنند، بنابراین احتمالا بازار سرمایه به همین روند متعادل خود ادامه خواهد داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors