جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 15 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جزئیات تصمیمات نخستین نشست مشورتی شورای آهن و فولاد با حضور فعالان زنجیره فولاد و مقامات وزارت صمت

دبیر انجمن نوردکاران فولاد ایران خبر داد: در نخستین نشست مشورتی شورای آهن و فولاد با حضور فعالان زنجیره فولاد و مقامات وزارت صمت توافق و قرار شد شورای زنجیره آهن و فولاد با حضور سه انجمن تولیدکنندگان فولاد، سنگ آهن و نوردکاران ایران تشکیل شود.

اباذر براری در گفتگو با فولادبان  با اشاره به آغاز به کار شورای آهن و فولاد اظهارداشت: احیای این شورا و برپایی این نشست با هدف ساماندهی زنجیره فولاد، توجه به نقطه نظرات هریک از انجم‌ ها درباره تولید، صادرات و قیمت محصولات فولادی وازهمه مهمتر ضرورت تشکیل شورای آهن و فولاد درصنعت راهبردی فولاد بود.

وی تصریح کرد: در این نشست اعضای انجمن متفق القول بودند که اگر بخش خصوصی نظرات خود را تجمیع کند و ارائه دهد، می تواند در بهترین حالت ممکن  تصمیم زنجیره فولاد را عملیاتی کند. پیشنهاد اغلب شرکت کنندگان این بود که دولت نیز سیاست گذاری خود را درباره قیمت گذاری تجمیع و یکدست کند تا یک رای مشترک در زنجیره فولاد ایجاد شود.

دبیر انجمن نوردکاران فولاد ایران تصریح کرد: یکدست شدن نظرات انجمن‌های زنجیره فولاد و نهاد تصمیم گیر یعنی دولت می تواند اتفاق خجسته و میمونی را برای آینده این صنعت رقم بزند.

براری درباره پیشنهاد انجمن نوردکاران به نشست شورای مشورتی آهن و فولاد گفت: برقراری عدالت و بهره وری و سود یکسان در زنجیره مهمترین سرفصل و خواسته انجمن نوردکاران بود، زیرا بخش هایی از زنجیره، تورم مارجین وجود دارد و در بخش های دیگر زنجیره یعنی انتهای زنجیره که با مصرف کنندگان نهایی در ارتباط است ، مارجین سود منطقی نیست وسیاست ها و مولفه های تاثیر گذار دولت نمی تواند مارجین منطقی برای  نوردکاران فراهم کند.

وی در پاسخ به پرسش فولادبان مبنی بر انتخاب یک فرد یا شخص به عنوان مسئول شورای آهن و فولاد و مدیریت اجرایی آن افزود: اجماع و تشکل زنجیره فولاد به صورت شورایی اداره خواهد شد و بحث سرپرستی و مدیریت در آن منتفی است.

این فعال صنعتی درباره تبدیل شورای آهن و فولاد به ایجاد کنفدراسیون و یا فدراسیون نیز گفت: پیشنهاد انجمن نوردکاران ایران تشکیل فدراسیون فولاد به عنوان یک نهاد تصمیم گیر و ثبت شده در اتاق بازرگانی بود اما فعالان بخش های دیگر زنجیره با تشکیل  کنفدراسیون موافق نبودند.

نخستین جلسه شورای آهن و فولاد در وزات صمت امروز سه شنبه با حضور نیازی، معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت و فعالان زنجیره فولاد بزگزار شد.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors