جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 14 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بورس کالا نیازی به تحقیق و تفحص ندارد/بورس کالا شفاف است

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: شفافیت گزارشات مالی در شرکت‌های زیرمجموعه بورس کالا، توانسته این بازار را از سایر بازارها از جهت تخلفات، مبرا کند.

کاویان عبداللهی در گفتگو با فولادبان تصریح کرد: با توجه به اخبار مثبتی که از برجام شنیده می‌شود، می‌توان آینده خوبی را برای بازار سرمایه متصور شد. البته با توجه به وضعیت فعلی در نمادهای وابسته به توافقات، با احیای برجام مقداری از سرعت رشد آنها کاهش می‌یابد. در این راستا فعالان بورسی با احتیاط بیشتری عمل می‌کنند، به گونه‌ای که این اقدام در معاملات بازار کاملا قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: همچنین احتیاط در خرید و فروش سهام، در نمادهای خودرویی و بانکی نیز نمایان شده است. از سوی دیگر، در صنایعی نظیر حمل و نقل که برجام برای آنها موانع زیادی بوجود آورده، احیای برجام می‌تواند منفعت زیادی برای این شرکت‌ها رقم بزند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بورس نیازی به تفحص ندارد، گفت: بورس کالا یک بازار کاملا شفاف و واضح است که نیازی به تحقیق و تفحص ندارد. در واقع با توجه به این شفافیت، اطلاعات صنایع در بورس کالا و گزارشات مالی آنها به صورت روشن وجود دارد. به گونه‌ای که سرمایه‌گذاران می‌توانند وضعیت این شرکت‌ها را به راحتی پیگیری کنند و شرایط و قوانین و مقررات نیز به صورت عموم در دسترس قرار گرفته است.

عبداللهی تصریح کرد: در صورتی که تخلفی در شرکت‌های بورسی صورت بگیرد، نهاد نظارت بر بورس کالا کمک شایانی در این راستا انجام می‌دهد. از طرفی نهاد نظارت بر بورس‌ها نیز می‌تواند عملکردهای متخلفان در بازار سرمایه را پیگیری کند. بنابراین وضعیت بازارهای مالی و بورس بسیار شفاف است و در صورت نیاز، اطلاعات بیشتری برای بررسی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors