جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 10 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رشد 15 درصدی بازار سرمایه با احیای برجام/ با توافق احیای برجام، نرخ دلار در محدوده 27 تا 28 هزار تومان تثبیت می‌شود

یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: براساس آخرین پیش‌بینی‌های صورت گرفته، شرکت‌های بورسی تا پایان امسال افزایش سود 10 تا 15 درصدی را تجربه خواهند کرد.

امیرعباس کریم‌زاده در گفتگو با فولادبان در خصوص وضعیت بازار سرمایه پس از توافق احتمالی هسته‌ای، مطرح کرد: در چند سال اخیر، بورس با شرایط تخلیه حبابی روبرو بود، به گونه‌ای که برخی سهم‌ها، در صورت حبابی شدن افت قیمت را تجربه می‌کردند، این در حالی است که در حال حاضر این اتفاق رو به بهبود است. از سوی دیگر، در چند ماه گذشته برخلاف کاهش شاخص‌های چین، افزایش نرخ بهره آمریکا و اتحادیه اروپا که در نهایت منجر به افت قیمت کامودیتی‌ها شد، اکثر شرکت‌های بورسی توانستند به سوددهی مناسبی برسند.

وی گفت: به مرور زمان شرکت‌ها با روند مثبت خود توانستند به سوددهی حدود 800 هزار میلیارد تومانی برسند و براساس آخرین پیش‌بینی‌های تحلیلگران بازار سرمایه، بهره شرکت‌های بورسی در سال 1401 رشد 10 تا 15 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه خواهند کرد.

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به کاهش نرخ ارز در صورت توافقات گفت: همچنین احیای برجام در کوتاه مدت منجر به کاهش قیمت دلار می‌شود. البته ناگفته نماند با وجود اینکه قیمت دلار نیمایی در محدوده 26 هزار و 300 تومان قرار گرفته اما نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. از طرفی، در بودجه امسال دلار به قیمت 23 هزار تومان ثبت شده که در این صورت می‌توان گفت نرخ دلار به واسطه امضای برجام توسط آمریکا، ریزش زیادی را تجربه نخواهد کرد.

کریم‌زاده بیان کرد: در واقع با توافق احیای برجام، نرخ دلار در محدوده 27 تا 28 هزار تومان تثبیت خواهد شد و باید یادآوری کرد که در سال جاری، حدود 400 هزار میلیارد تومان کسری بودجه به ثبت رسیده است. از طرفی به واسطه افزایش فروش نفت در ایران در کمتر از یک سال گذشته، مقدار فروش آن تا پایان سال از 700 هزار تا یک میلیون و 200 هزار بشکه پیش بینی می‌شود. کمااینکه با احیای برجام بخش زیادی از هزینه‌های اضافی نیز کاهش می‌یابد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors