جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 07 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 7 شهریور 1401

بررسی بازار آهن امروز، هفتم شهریور ۱۴۰۱ نشان می‌دهد با ادامه روند فرسایشی قیمت‌ها در بازار‌های جهانی بازار داخلی آهن نیز راکد شد.

تحلیل روزانه بازار آهن 7 شهریور 1401 عینک فولادی

به گزارش فولادبان بررسی بازار آهن امروز، هفتم شهریور 1401 نشان می‌دهد، اسکناس دلار 50 تومان کاهش به قیمت 26 هزار تومان به فروش می‌رسد و در بازار آهن با کاهش دمای تب افزایش قیمت‌های اکثر نرخ‌ها متوقف شد.

در نشست خبری امروز رئیسی در پاسخ به فرافکنی های رژیم صهیونیستی بیان کرد که تهدیدات اسرائیل کار به جایی نبرد و نخواهد برد. هیچ اقدامی از سوی اسرائیل ما را متوقف نمی‌کند داشتن توانایی هسته‌ای حق جمهوری اسلامی ایران است و هیچ کس نمی‌تواند این حق را از جمهوری اسلامی بگیرد.

از طرفی دیگر واشنگتن نیز در تلاش است در مقابل امضای توافق هسته‌ای با ایران و بازگشت به برجام، امتیازات و بسته جبرانی امنیتی در اختیار تل آویو قرار بدهد و تاکید می‌کند گفتگو‌ها درخصوص این بسته هنوز رسمی نشده است، اما به محض امضای توافق هسته‌ای، این “امتیازات جبرانی” هم علنی خواهد شد.

در همین حین ارنست مونیز یکی از اعضای سابق تیم مذاکره‌کننده دولت آمریکا گفته است، اینطور به نظر می رسد که به حصول این توافق نزدیک تر شده‌ایم. ما پنج سال با ارزش را به علت تصمیم نابخردانه رئیس‌جمهور ترامپ که منجر به خروج آمریکا از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ شد، از دست دادیم، هنوز هم بر این باورم که بهتر می بود که به این توافق بازگردیم.

در این صورت شرایط کمی تغییر کرده اینبار شاهد تلاش آمریکا برای احیای برجام هستیم، با این فرکانس‌های مثبت از برجام به نظر می‌رسد اکثر مشکلات تنها بر سر مسائل جزئی است و به نقطه احیای توافق برجام نزدیک هستیم.

در ادامه این نشست رئیس جمهور گفته است که اگر دیگران می‌خواهند ما را در محدودیت بگذارند، ما خودمان را در محدودیت نمی‌بینیم. ما با کشورها مذاکره کردیم و توانستیم راه‌مان را برویم.

از سوی دیگر حدود ۹۳ میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی ایران در حال حاضر بر روی نفتکش‌هایی در خلیج‌فارس و آب‌های سنگاپور و همچنین در نزدیکی چین ذخیره شده‌اند که می‌توانند بلافاصله بعد از امضای قرارداد برجام وارد بازار شوند.

از طرفی دیگر در اغلب بخش‌های بازار جهانی شاهد آرامش هستیم اما برخی کارشناسان معتقدند با نزدیک شدن به فصل سرد سال باید شاهد کاهش قیمت‌ آهن در اکثر بازار‌ها باشیم.

در همین حین تالار صنعتی بورس کالا تا این لحظه با معامله ۱۰۸،۳۴۵ تن یا حدود ۵۳.۲ درصد از حجم کل عرضه بسته شد.

در عین حال با ادامه خواب پروژه‌های عمرانی رئیسی امروز با تاکید بر ساخت مسکن گفت که حاشیه شهرها زمین هایی رها شده داریم؛ می توانیم از اینها برای مسکن سازی استفاده کنیم.

در هر صورت توقف روند مذاکرات اکثر‌ها بازار‌ها چه در داخل و چه بازار‌های جهانی را دچار رکود کرده و تنها به نتیجه رسیدن مثبت و یا منفی آن می‌‌تواند به این رکود پایان دهد.

از بازار آهن چه خبر؟

امروز قیمت میلگرد در اغلب مبادی فروش ثابت بود و برخی‌ نرخ‌ها که با افزایش تند دیروز اعلام شد، امروز حدوده 100 تا 200 تومان عقب نشینی کرد.

در بخش نبشی، ناودانی و پروفیل تمامی فروشندگان امروز ثبات قیمت‌ را مدنظر قرار دادند.

نرخ تیرآهن کیلویی ثابت بود و قیمت‌ برخی‌ شاخه‌های پرفروش ذوبی 10 تا 20 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors