جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 06 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 6 شهریور 1401

بررسی بازار آهن امروز، ششم شهریور ۱۴۰۱ نشان می‌دهد بازار آهن همچنان زیر سایه یخ زدگی مذاکرات وین پریشان است.

به گزارش فولادبان بررسی بازار آهن امروز، یکم شهریور 1401 نشان می‌دهد، اسکناس دلار با ثبات قیمت روی 29 هزار و 500 تومان دیروز باقی ماند.

با ادامه رسوب مذاکرات وین، امروز بوریس جانسون در یادداشتی برای نشریه «دیلی میل» خطاب به مردم این کشور درباره نرخ بالای تورم و رشد سریع هزینه‌های زندگی و بهای انرژی در انگلیس، نوشت: ماه‌های آتی شرایط دشوار و شاید بسیار دشوار خواهد بود. قبوض انرژی اشک چشم انگلیسی ها را در می‌آورد.

این در شرایطی است که ۱۵ سازمان آمریکایی حامی احیای توافق هسته‌ای (برجام) در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، از او خواسته‌اند از فرصت تاریخی احیای این توافق استفاده کند.

اما در همین حین روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در تحلیلی نوشت روسیه و ایران در حال تقویت روابط خود با توجه به تحریم‌های غرب هستند که واشنگتن را نگران می‌کند.

با این حال در صورتی که ایران یک هفته برای پاسخ مهلت خواسته است برخی رسانه‌ها به صورت غیررسمی متنی را منتشر کرده‌اند که بخشی از پاسخ طولانی آمریکا به سؤال‌های ایران را دربر دارد و نشان می‌دهد موارد مهمی از خواسته‌های ایران مورد قبول آمریکا واقع نشده است.

با این وجود بسیاری می‌دانند تنها مانع برجام کنگره‌ آمریکا است، به طوری که مرکز امنیت جدید آمریکا (CNAS) بیان کرده قانونی را موسوم به «قانون بررسی توافق هسته‌ای ایران» (اینارا) که در سال ۲۰۱۵ به تصویب کنگره رسید به نهاد قانونگذار آمریکا اختیار می‌دهد بر توافق هسته‌ای برجام یا هر توافق دیگر در خصوص برجام نظارت کند.

اگر در خوشبینانه ترین حالت فرض کنیم که توافق حاصل شود و برای بررسی به کنگره ارائه شود آیا دوام خواهد آورد؟ پاسخ کوتاه این است که محتمل است اما سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود.

در بازار‌های جهانی با ادامه پیش بینی‌ها از کمبود انرژی و تورم در بخش‌‌های وسیعی از اتحادیه اروپا در بازار‌ها مادر دیگر مانند فولاد شاهد شروع فرکانس‌های افزایش قیمت هستیم.

در همین حال در بازار داخلی ،امروز ۲۰ هزارتن گندله سنگ آهن در بورس کالا با قیمت پایه ۲۷ هزار و ۲۲۵ ریال عرضه شد که بدون تقاضای لازم معامله نشد.

همچنین ،۴۵ در صد از ۱۰ هزار تن ورق گالوانیزه خودرو در تابلوی معاملاتی امروز بورس کالا با قیمت پایانی ۲۴۷ هزارو ۱۵۲ ریال مورد معامله قرار گرفت.به عبارت دیگر ۴ هزار و ۵۰۰ تن از حجم ورق گالوانیزه خودرو به فروش رسید.

از طرفی دیگر معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به ماندگاری فاطمی امین در وزارت صمت بیان کرد دولت تنها برای بازرگانی وزیر معرفی می‌‌کند؛ وزیر صمت هم که داریم

در هر حال شرایط در بازار آهن سخت شده، تحلیل برای تعیین و اعلام قیمت از سوی فروشندگان با کمی تعلل صورت می‌گیرد، البته طبیعی است با این شرایط یخ زدگی دو هفته‌ای مذاکرات احیای برجام، نزدیک شدن به فصل سرما، احتمال کمبود انرژی، افزایش قیمت‌های جهانی و تداوم رکود تقاضای مصرفی فروشندگان پریشان باشند، اما شاید با تعیین تکلیف شدن نتایج اولیه برجام در پایان هفته کمی از این پریشانی کاسته شود.

از بازار آهن چه خبر؟

امروز در بازار میلگرد شاهد تقابل ثبات و افزایش قیمت 50 تا 600 تومانی هستیم، البته یک شرکت نرخ محصولاتش را 50 تومان کاهش داد.

در بازارهای نبشی، ناودانی و پروفیل اکثر قیمت‌ها ثابت بود.

شرکت ظفربناب در بخش تیرآهن تغییر قیمت نداشت، نرخ محصولات کیلویی ذوب آهن ثابت بود و اکثر شاخه‌های این شرکت با 20 تا 150 هزار تومان افزایش قیمت به فروش رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors