جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شهریورماه؛ آغاز عملیات اجرایی تفکیک حساب شخصی از تجاری

رئیس کل سازمان امور مالیاتی می‌گوید: امیدواریم عملیات اجرایی تفکیک حساب‌ شخصی و تجاری طبق توافقی که با بانک مرکزی داشتیم، از نیمه شهریور امسال آغاز شود

به گزارش فولادبان، داود منظور با اعلام اینکه سازمان امور مالیاتی به همراه بانک مرکزی مقدمات تفکیک حساب شخصی و تجاری را فراهم کرده‌اند. اظهارداشت: بسترهای مبادله اطلاعات بین این دو نهاد ایجاد و آزمایش شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: با گذر از مراحل مقدماتی این طرح منتظریم تا بانک مرکزی دستور العمل تفکیک حساب شخصی از تجاری را اعلام کند چرا که این وظیفه بر عهده بانک مرکزی است.

به گفته منظور، یک ارتباط دو طرفه بین سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی برقرار شده است به طوری که همه مودیانی که نزد سازمان امور مالیاتی پرونده مالیاتی دارند، این سازمان حساب‌های این افراد را به عنوان حساب تجاری به بانک مرکزی اعلام کرده است. در این راستا، هم اکنون بالغ بر 8 میلیون حساب تجاری تفکیک شده‌اند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در پایان گفت: امیدواریم شروع عملیات اجرایی تفکیک حساب‌ها طبق توافقی که با بانک مرکزی داشتیم از  شهریور امسال آغاز شود.. پیش بینی می‌کنیم فرآیند اجرایی تفکیک حساب چندماهی طول بکشد و تا پایان سال مطمئن باشید که تفکیک حساب‌ها انجام خواهد شد.

سازمان امور مالیاتی براساس ماده ۱۰ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که در سال ۱۳۹۸ تصویب شده  موظف است که  حساب‌های شغلی افراد را دریافت و به پرونده مالیاتی متصل کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors