بازنگری در فرمول تعیین قیمت محصولات فولادی در وزارت صمت ادامه دارد

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت : نشست کمیته مدیریت بازار وزارت صمت برای بازنگری فرمول تعیین قیمت پایه شمش فولاد و محصولات فولادی در بورس کالا ادامه دار خواهد بود و به برپایی یک یا دو نشست برای فعالان صنعت فولاد محدود نخواهد بود.

محمدصادق مفتح درگفتگو با فولادبان با اشاره به نشست بازنگری وزارت صمت درباره فرمول قیمت پایه شمش فولاد و محصولات فولادی در دفتر تنظیم بازار وزارت صمت افزود : نشست هفته گذشته در جهت همگرایی فکری تشکل ها و انجمن های بخش خصوصی در صنایع بالادست و پایین دست زنجیره فولاد برای تعیین قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی برگزار شد تا ضمن شنیدن نظرات مشترک اعضا، اختلاف نظر و سلیقه آنها در تعیین قیمت محصولات فولادی در ابتدا و انتهای زنجیره نیز بررسی شود.

وی ادامه داد: با جمع کردن ذینفعان صنایع بالادست و پایین دست زنجیره در این نشست تلاش شد علاوه بر مراقبت از زنجیره فولاد ، زمینه همکاری و تصمیم گیری های مشترک نیز برای تنظیم بازار زنجیره فولاد فراهم شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تصریح کرد: عرضه در بورس، نحوه معاملات ، نوع ارتباط تشکل ها با یکدیگر، مکانیزم عرضه و فروش و سیاست های مختلف معاملات وحلقه های مختلف زنجیره موضوعات و محورهای اصلی نشست بود و قرار شد  برگزاری اینگونه نشست ها ادامه دار باشد.

مفتح گفت: برپایی این نشست ها، مفاهمه تشکل ها و انجمن های بخش خصوصی را از ابتدا تا انتهای حلقه نزدیکتر می کند و در این نشست ها تلاش خواهد شد فرایند قیمت و مکانیزم قیمت گذاری در بورس کالا به گونه ای باشد که منافع تمام حلقه ها تامین و بهترین تصمیم از طرف اعضا برای قیمت گذاری اتخاذ شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *