جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکا عصر امروز پاسخ داد+ حواشی

سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات خبر داد و گفت: ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود را در این رابطه به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

به گزارش فولادبان، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها طی عصر امروز خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد : بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

العربیه مدعی شد: پاسخ آمریکا چه بود؟

با این حال، العربیه در گزارشی از محتویات پاسخ برجامی آمریکا به ایران، مدعی شد: طرف‌های اروپایی در تماس با دیگر طرف‌های برجام خواستار دور جدیدی از گفت‌وگوها برای حل و فصل اختلافات ایران و آمریکا شدند.

ایالات متحده تمامی شروط اضافی درخواست شده از سوی ایران را رد کرده و از ایران خواسته است که هرگونه محدودیت در بازرسی های بین المللی را لغو کند و همچنین گفته است که ایران نباید اجازه غنی سازی اورانیوم بیش از سطح خلوص ۴ درصد را داشته باشد.

آمریکا از ایران خواسته است که تا سال ۲۰۳۱ ذخیره اورانیوم تهران نباید بیشتر از ۳۰۰ کیلوگرم باشد.

یکی دیگر از مواردی که آمریکا خواستار آن شده این است که جمهوری اسلامی باید ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۲۰ و ۶۰ درصدی خود را تحویل داده و فعالیت سانتریفیوژهای پیشرفته‌ را متوقف کند.

کاخ سفید: با اتحادیه اروپا در ارتباط هستیم

از سوی دیگر، جان کربی، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی ارسال پاسخ آمریکا به نظرات و درخواست های ایران درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا در خصوص مذاکرات رفع تحریم ها گفت که با این اتحادیه در ارتباط هستیم.

تکذیب ادعای یک رسانه سعودی

در ادامه مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، ادعای یک رسانه سعودی درباره رد شروط ایران برای احیای برجام توسط آمریکا را کاملا کذب دانست و افزود: ایران بررسی پاسخ آمریکا را تازه آغاز کرده است.

سید محمد مرندی چهارشنبه شب، طی پیامی در توئیتر نوشت: ادعای مطرح شده توسط العربیه کاملا غلط است. ایران تازه بررسی پاسخ را آغاز کرده است و بعد از اتمام بررسی‌ها، هماهنگ‌کننده را از نتایج این بررسی مطلع خواهد کرد.

خبرگزاری العربیه وابسته به آل سعود در خبری جعلی از رد همه شروط ایران برای احیای برجام توسط آمریکا خبر داده و مدعی شده بود که آمریکا در پاسخ خود خواستار غنی‌سازی اورانیوم تا سقف حداکثر ۴ درصد توسط تهران و لغو محدودیت‌ها برای بازرسی از تاسیسات اتمی ایران شده است.

یک منبع آگاه هم پیشتر در گفتگو با ایرنا، گزارشی را که به نقل از شبکه سعودی العربیه در برخی رسانه‌ها با محتوای پاسخ آمریکا به نظرات ایران منتشر شده، تکذیب کرد.

به گفته این منبع آگاه مفاد این گزارش غیرواقعی بوده و شبکه مزبور تنها برای موجه جلوه دادن آن ادعاهای خود را با برخی عبارات که به نظر می‌رسد از متن برجام برداشت شده باشند، ترکیب کرده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors