جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 01 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 1 شهریور 1401

بررسی بازار آهن امروز، یکم شهریور ۱۴۰۱ نشان می‌دهد ترس از نتیجه مذاکرات، بازار را معلق نگه داشته است.

تحلیل روزانه بازار آهن 1 شهریور 1401 عینک فولادی اخبار فولاد مبارکه

به گزارش فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، یکم شهریور 1401 جاکی از آن است که اسکناس دلار با قرار گرفتن بر روی مرز 29 معامله می‌شود درصورتی که برخی خبر‌ها تلاتم قیمت ارز در معاملات فردایی حکایت دارد.

با این حال، امروز بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان کرده بیشتر کشور‌هایی که در مذاکرات هسته‌ای با ایران حضور دارند، با پیشنهاد اتحادیه اروپا که هدف آن حفظ توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است، موافق هستند. وی در عین حال می گوید: من هنوز پاسخی از آمریکا دریافت نکرده ام که در طول این هفته انتظار دارم، دریافت کنم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز گفته بود که پاسخ ایران به پیشنهاد اخیر اتحادیه اروپا درباره توافق هسته‌ای «معقول» بوده است..

از طرفی، خبرنگار وال استریت ژورنال امروز از صحبت‌ها سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این طور حکایت می‌کند که لحن خوشبینانه وزارت خارجه امریکا (برای اولین بار در طول مذاکرات) نشان از قریب الوقوع بودن احیای برجام می‌دهد.

اما این را هم باید در نظر داشت که مذاکره واشنگتن با دیگر متحدانش از جمله رژیم صهیونیستی کار را به جایی رساند که محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به سخنان گروسی بیان کرده است ما به هیچ وجه نمی پذیریم که مواضع و فشارهای رژیم صهیونیستی به عنوان دستور کار مدیرکل آژانس مورد پیگیری قرار بگیرد.

با این تفاسیر همچنان برخی اختلافات باقی مانده اما طرف غربی کمی از مواضع خود پایین آمده، این درحالی است که آمریکا می‌داند بیش از آن‌ها بیش اروپاییان به این توافق نیاز دارند و برجام می‌تواند باعث کاهش تنش و اضطراب در بازار جهانی شود.

در این راستا، با ادامه تنش‌ها در بازار‌های جهانی قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد با ۰.۹۵ دلار افزایش به قیمت ۱۰۰.۶۵ دلار معامله شد و همچنین شمش فولاد درچین هم با ۹.۲۵ دلار افزایش به قیمت ۵۵۴.۵۵ دلار به فروش رسید.

از سوی با نزدیک شدن به فصل سرما احتمالا باز هم صنعت از کمبود گاز زخم بخورد این را می‌توان از سخنان امروز جواد اوجی، وزیر نفت دریافت کرد که می‌گوید زمستان امسال هم کسری گاز وجود دارد. با این حال، با تدابیر اندیشیده‌ شده و تجربه پارسال تلاش می‌شود مردم به‌ویژه در بخش خانگی مشکلی نداشته باشند.

باز هم تایید بر بخش خانگی است، اما این را هم باید در نظر داشت که در صورت توافق تا حد زیادی می‌توان از کمبود انرژی جلوگیری کرد.

با ادامه افزایش قیمت فولاد عرضه‌شده در بورس‌کالا در روز گذشته همچنان گران‌‌‌‌‌تر از بهای صادراتی برخی کارشناسان می‌گویند، وقتی الان در بعضی مبادی فروش می‌توان تا 14 هزار 500 تومان و حتی کمتر از برخی اقلام میلگرد پیدا می‌شود دیگر نوردکار رغبتی برای خرید شمش 12 هزار 600 تومانی بورس کالا که با 9 درصد ارزش افزوده و 11 درصد مارجین قیمت محصول میلگرد را به چیزی حدود 15 هزار تومان می‌رساند، ندارد.

با این وجود، در بازار آهن برخی ‌فروشندگان با ترس از نوسانات شدید نرخ ارز تصمیم به افزایش قیمت گرفتند اما این حباب عمر چندانی ندارد و اگر شرایط مذاکرات همینگونه راکد باقی بماند باید شاهد ادامه عقب نشینی قیمت‌ها باشیم.

از بازار آهن چه خبر؟

قیمت میلگرد در سه شرکت 100 تا 400 تومان افزایش پیدا کرد و تنها یک شرکت 100 تومان کاهش قیمت داشت، در مابقی مبادی فروش که اکثریت بازار را تشکیل می‌هند تغییر قیمت دیده نمی‌شود.

تمامی فروشندگان نبشی و ناودانی بدون تغییر قیمت محصولاتشان را به فروش رساندند.

قیمت تیرآهن کیلویی در یک شرکت ثابت است، شرکت ذوب آهن کیلویی 100 تومان افزایش قیمت دارد و نرخ اکثر شاخه‌های پرفروش این شرکت 10 تا 100 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

در بازار پروفیل با اصلاح کاهشی قیمت‌ها، پروفیل 2 محصول مبارکه در محدوده قیمت 20 تا 20 هزار 200 تومان به فروش می‌رسد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors