جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

معدنی‌ها در انتظار پرداخت سهم 15 درصدی

براساس گفته رئیس اتحادیه صنف آهن‌فروشان کرمان، سهم 15 درصدی استان‌های دارای معادن با وجود سپری‌شدن 5 ماه از سال، هنوز پرداخت نشده است.

علی دستوری در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه براساس آخرین خبرها، در حال حاضر سهم 15 درصدی استان‌های دارای معادن با وجود سپری‌ شدن 5 ماه از سال، هنوز پرداخت نشده است، گفت: البته اخیراً رئیس جمهور بر لزوم پرداخت این سهم تأکید کرده و قول همکاری داده اما تا به الان این مصوبه به مرحله اجرا نرسیده است. در واقع، تاکنون استان‌های معدنی ریالی بابت این موضوع دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: اجرایی نشدن این مصوبه، منجر به آشفتگی در شرکت‌های معدنی شده است، چرا که بودجه‌ای برای تأمین برنامه و طرح‌های خود نداشتند. در واقع، شرکت‌ها در انتظار پرداخت سهم 15 درصدی هستند تا بتوانند با آن، کارهای نیمه تمام را به پایان برسانند و برنامه‌های جدید خود را بهره برداری کنند.

به گزارش فولادبان، رئیس جمهور اخیرا با تأکید بر اینکه شورای‌ عالی معادن با فوریت، علت استفاده نشدن از ۲۰۰ معدن در استان کرمان را بررسی کند، به سازمان برنامه و بودجه دستور داده است که سهم ۱۵ درصدی مسئولیت‌های اجتماعی معادن اختصاص یابد.

برای نخستین بار در بودجه امسال سهم 15 درصدی مناطق معدنی از حقوق دولتی معادن گنجانده شده است.

رئیس اتحادیه صنف آهن‌فروشان کرمان در خصوص وعده تشکیل کنفدراسیون فولاد توسط مقامات ارشد وزارت صمت، اظهار بر این داشت که این موضوع نیز مانند سایر مصوبات در حد بحث و صحبت باقی مانده و عملی نشده است، به گونه‌ای که در این راستا بدون برگزاری انتخابات و یا جلسه‌ای، حتی برای تحقق این عملکرد تاریخی تعیین نشده است.

دستوری با اشاره وضعیت پرداخت مالیات در این حوزه گفت: شرایط مالیات در صنعت فولاد به خصوص بررای صنف آهن فروشان مشکلات متعددی ایجاد کرده است، به گونه‌ای که می‌توان گفت عدالت در این حوزه رعایت نمی‌شود. در واقع، این اقدام در کشور هنوز به صورت سنتی و با ممیز مالیاتی صورت می‌گیرد. از طرفی، در هر شهری براساس عقیده‌های شخصی ممیز مالیاتی، شرکت‌ها مالیات خود را پرداخت می‌کنند و هیچ ضابطه قانون مندی در این راستا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مالیات آهن فروشان براساس 3.3 درصدی و درآمد نیز براساس تراکنش‌های بانکی محاسبه می‌شود، اظهارداشت: البته مشکلات به تدریج برطرف خواهند شد اما کارها راکد مانده و پیشرفتی در آنها صورت نگرفته است. از سوی دیگر، اخیراً جلساتی با مدیر کل امور دارایی، اتاق اصناف و شورای شهر برگزار و توافقاتی حاصل شده است. برهمین اساس، مسئولان مالیاتی قول داده‌اند این مسائل به زودی حل شوند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors