جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

آخرین خبر از وضعیت فولادی‌ها در استان‌ها/ از پلمپ یک معدن تا آغاز به‌کار بزرگترین آسیاب گلوله‌ای سنگ آهن کشور

لطفا با بخش جدید «از استان‌ها چه خبر؟» فولادبان همراه باشید.

به گزارش فولادبان، اگر می‌خواهید از آخرین وضعیت فولادی‌ها در سراسر کشور مطلع شوید، لطفا با بخش جدید «از استان‌ها چه خبر؟» فولادبان همراه باشید.

توسعه معادن کرمان با جدیدت پیگیری شود

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت بالای معادن استان گفت: باید توسعه و افزایش بهره وری معادن کرمان به سرعت انجام شود.

محمد مهدی فداکار در جلسه شورای معادن استان کرمان اظهارداشت: استان کرمان به بهشت معادن شهرت دارد و این معادن باید ضمن فعال شدن از بهره وری مناسب نیز برخوردار باشند و موجب توسعه استان شوند.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در سفر استانی گفت: توسعه اقتصاد معادن از اولویت‌های استان است هم اکنون استان معادن بهره‌ای نمی‌برد.

وی افزود: خام فروشی و عدم بازگشت حقوق دولتی معادن به استان کرمان از مشکلات جدی کنونی است که باید برای رفع این مشکلات تلاش کرد.

استاندار کرمان بیان کرد: ۲۷ هزار میلیارد تومان که معادل ۶۵ درصدی حقوق دولتی کشور است از حوزه معادن کرمان پرداخت می‌شود و طبق تاکید دولت باید ۱۵ درصد از این حقوق به کرمان برگردد که به دلیل مشکلاتی که وجود دارد هم اکنون فقط ۲ درصد برگشت داده می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید صنایع وابسته در کرمان توسعه یابد گفت: هم اکنون فقط برداشت می‌کنیم و هیچ آورده‌ای برای استان وجود ندارد و باید از خام فروشی جلوگیری شود که در این زمینه برنامه ریزی مدون نیاز است.

فولاد هرمزگان سیاست‌های ابلاغی را کاملا و دقیق اجرا کرده است

در ادامه مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان سیاست‌های ابلاغی را کاملا و دقیق اجرا کرده است.

جلسه افتتاحیه ارزیابی شرکت‌های گروه فولاد مبارکه با حضور عطاالله معروفخانی مدیرعامل، محسن تابش عضو هیئت مدیره، معاونان و مدیران شرکت فولاد هرمزگان و ارزیابان گروه فولاد مبارکه در سالن کنفرانس فولاد هرمزگان برگزار شد.

در جلسه ارزیابی شرکت‌های گروه فولاد مبارکه به منظور ارزیابی اهداف استراتژیک و ارزیابی سیاست‌های ابلاغی برگزار شد، ارزیابان ضمن ابراز رضایت از نتایج ارزیابی سال‌های گذشته و سرآمد خواندن فولاد هرمزگان در همه زمینه‌ها میان شرکت‌های گروه فولاد مبارکه، انتظارات خود را از معاونت‌ها، مدیران و سرپرست‌های واحدهای فولاد هرمزگان برای همکاری هر چه بیشتر بیان کردند.

مجید مونسان، سرارزیاب گروه فولاد مبارکه بیان کرد: فولاد هرمزگان همواره جزو شرکت‌های پیشرو در گروه فولاد مبارکه بوده و در این ارزیابی نیز این موضوع به وضوح مشاهده شده است؛ به ویژه آنکه در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، فولاد هرمزگان مصمم بوده و سال گذشته نسبت به عملیاتی کردن طرح‌های بزرگی اقدام کرده است.

معروفخانی در این نشست تاکید کرد: فولاد هرمزگان سال گذشته در سایر حوزه‌ها عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشت و رکوردهای خوبی را ثبت کرد. پرچم فولاد هرمزگان در بین شرکت‌های گروه فولاد مبارکه بالا بوده و شرکت ما به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های گروه فولاد مبارکه در بین فولادسازان خوش درخشیده است.

مجید مونسان، سرارزیاب گروه فولاد مبارکه بیان کرد: فولاد هرمزگان همواره جزو شرکت‌های پیشرو در گروه فولاد مبارکه بوده است و در این ارزیابی نیز این موضوع به وضوح مشاهده شد. به ویژه آنکه در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، فولاد هرمزگان مصمم بوده و سال گذشته نسبت به عملیاتی کردن طرح‌های بزرگی اقدام کرده است.

قوه قضائیه سریعا تخلفات فولاد مبارکه رسیدگی کند

در ادامه یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با این توضیح که تخلفات مربوط به تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان مربوط به دولت قبل و مدیرعامل سابق این شرکت بوده است، گفت که قوه قضائیه باید هر چه سریع‌تر به این تخلفات رسیدگی کند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به قوه قضاییه گفت: با رأی مجلس گزارش تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع شده است و انتظار می‌رود که قوه قضائیه هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کند.

وی توضیح داد: طبق این گزارش، تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان مربوط به مدیریت سابق این شرکت و همچنین دولت قبل بوده و ربطی به این دولت و مدیریت فعلی فولاد مبارکه ندارد. آن‌هایی که آدرس غلط می‌دهند همچون این مثل هستند که طرف دزدی می‌کند و بعد فریاد می‌زند «آی دزد، آی دزد».

صدور ۷۰ مجوز معدنی در استان سمنان

در ادامه معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور ۷۰ مجوز معدنی در استان سمنان طی یکسال گذشته خبر داد.

علی اکبر علیخانی در اولین جلسه فعالسازی و احیا معادن راکد با اعلام این خبر اظهار کرد: از مرداد ماه سال گذشته و با آغاز فعالیت دولت سیزدهم تا کنون ۲۲ فقره پروانه اکتشاف و ۲۳ فقره گواهی کشف در بخش معدن استان سمنان صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه طی این مدت ۲۵ پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن با سرمایه‌گذاری ۶۳۴ میلیارد ریال در این استان صادر شده است، تصریح کرد: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری، زمینه اشتغال ۱۷۱ نفر در این استان پهناور و معدنی فراهم آمده است.

علیخانی با اشاره به اینکه‌ استان سمنان با استخراج سالانه ۲۲ میلیون تن انواع مواد معدنی یک استان مستعد از نظر منابع معدنی از قبیل سیلیس، آهک، گچ، سولفات سدیم، نمک، منگنز، آهن ، مس و غیره می باشد، اظهارداشت: ۶۷۳ معدن در استان دارای پروانه بهره برداری می باشندهستند که حدود ۷۰۰ میلیون تن ذخیر قطعی این معادن است.

سهم معدن در تولید ناخالص داخلی کمتر از یک درصد است

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: معادن سهم بسیار بالایی در تولید ناخالص داخلی کشورهای مختلف دارد اما در کشور ما سهم معدن در تولید ناخالص داخلی کمتر از یک درصد است.

مهدی حسینی نژاد در جلسه شورای معادن استان کرمان با اشاره به اینکه ایران جزء ۱۵ کشور معدنی دنیاست، اظهار کرد: معادن سهم بسیار بالایی در تولید ناخالص داخلی کشورهای مختلف دارد اما در کشور ما سهم معدن در تولید ناخالص داخلی کمتر از یک درصد است.

وی در ادامه بیان کرد: ذخایر اثبات شده معدنی استان کرمان ۸ میلیارد تن است و بیشترین میزان اسنخراج را داریم که سالیانه حدود ۱۲۹ میلیون تن استخراج را شامل می شود.

حسینی نژاد تصریح کرد: بیشترین میزان وصول حقوق دولتی معادن مربوط به استان کرمان است.

رئیس سازمان صمت استان کرمان با اشاره به تکمیل زنجیره های ارزش افزوده مواد معدنی در استان گفت: در حال حاضر رتبه اول کنسانتره آهن در کشور را داریم و همچنین استان کرمان در گندله رتبه اول را با ۲۲ و نیم میلیون تن تولید دارد و هدفگذاری افق ۱۴۰۴ میزان ۲۸ و نیم میلیون تن است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های مالی قانون بودجه امسال در حوزه معدن بیان کرد: ۴۹۲۷ میلیارد تومان تا مردادماه امسال وصولی حقوق دولتی معادن استان است که باید سهم استان از این اعداد برگشت داده شود.

پیشنهادی برای تحقق مسئولیتهای اجتماعی معدن مس دره زرشک

در ادامه دانشیار دانشکده معدن دانشگاه یزد با بیان این که آب برخلاف بسیاری از دیگر حوزه‌ها عامل مزاحم در امر معدنکاری محسوب می‌شود، پیشنهادی برای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی و منعفت مردم منطقه از سود بهره برداری معدن مس دره زرشک ارائه کرد.

به دنبال اختلاف نظرهای زیست محیطی در مورد معدن مس دره زرشک و علی آباد در استان یزد که فعالیتهای معدنکاری این معدن بزرگ را در منطقه دچار وقف کرده است، ایسنا طی مصاحبه با برخی کارشناسان و بدون هیچ جانب گرایی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

پس از بارها کارشناسی پیرامون تاثیرات این معدن بر محیط زیست منطقه، نهایتاً موضوع به دانشگاه شیراز واگذار و نتایج برای اظهار نظر نهایی به دانشگاه یزد به عنوان دانشگاه مادر این استان معدن خیز که به دلیل تنوع عناصر معدنی و وجود معادن بزرگ به بهشت معادن نیز معروف است، واگذار شده است.

در همین راستا به سراغ دانشیار دانشکده مهندسی معدن و متالورژی و مشاور رئیس دانشگاه یزد رفتیم تا نظر وی را در این خصوص جویا شویم.

«علیرضا یاراحمدی بافقی» در گفت‌وگو با ایسنا راجع به داوری زیست محیطی معدن مس دره زرشک در استان یزد اظهار کرد: مطالعات آب زمین‌شناسی این معدن قبلاً طی قراردادهای متعددی با شرکت‌های مشاور ملی مس انجام‌ شده بود ولی مطالعاتی هیدروژئولوژیکی معدن برای داوری از طرف وزارت نیرو به دانشگاه شیراز سپرده شده بود و برای اظهار نظرنهایی هم اکنون به دانشگاه یزد واگذار شده که توسط پژوهشکده فناوری‌های معدن‌کاری در حال پیگیری و مطالعه است.

وی خاطرنشان کرد: آب به‌ عنوان یک عامل مزاحم در استخراج معدن‌کاری معمولاً مطرح است لذا معمولاً معدنکاران به دنبال خشک کردن معدن از نفوذ آب هستند چرا که از طرفی فشار آب منفذی روی دیواره‌های معدن باعث تاثیر بر امکان ریزش تونل‌ها و فضاهای زیرزمینی معدن می‌شود و از سوی دیگر جریان آب در عملیات اکتشاف و استخراج نیز ایجاد اختلال می‌کند.

یاراحمدی خاطرنشان کرد: البته مطالعات هیدروژئولوژیکی در حوزه های مختلف از دیدگاه‌های متفاوت مورد بررسی مهندسان قرار می گیرد و عمدتا بر خلاف حوزه معدن همواره به دنبال تامین آب هستند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم معادن جزو انفال و اموال همه مردم است و بر آنها خمس تعلق می‌گیرد لذا علاوه بر پیگیری این مسائل شرعی از دیدگاه قانونی باید به مسئولیت اجتماعی معادن نیز اهتمام داشته باشیم که خوشبختانه جزو مطالبات مردم است و طبیعتاً حاکمیت هم بایستی به آن توجه لازم را داشته باشد.

وی با تایید این که قطعاً معدنکاری نیز مانند دیگر دست اندازی‌های بشری بر طبیعت و محیط زیست آسیب وارد می‌کند اما بعضاً همانند ایجاد یک جاده که جزو ضروریات است، مجبور به تامین برخی عناصر راهبردی و استراتژیک در کشور هستیم لذا پیشنهاد همیشگی‌ بنده این بوده معادن در ابتدای فعالیت باید با ایجاد یک شرکت تعاونی با حضور مردم منطقه انجام شود.

این دانشیار دانشگاه یزد ادامه داد: این شرکت با حمایت دولت بر طبق قانون معادن سال ۶۲ در خصوص استخراج معدن فعالیت می‌کند که در مورد آن دولت یا یک بخش عمومی که دولت سهام‌دار آن است مانند شرکت ملی مس برای استخراج آن اقدام کند که در این صورت با نظر هیئت‌ مدیره و مجامع عمومی این شرکت و براساس مصوبات آن، درصدی از سود این مجموعه معدنی به منطقه واگذار شود و از این طریق مسئولیتهای اجتماعی معدن محقق شود.

یاراحمدی حداقل سهام واگذار شده چنین تعاونی‌هایی به مردم منطقه را حدود ۱۵ درصد است تا از محل سود آن نیز مسولیتهای اجتماعی در منطقه مطالبه و اجرایی شود.

بررسی حساب‌های مالی و عوارض فولاد آذربایجان در تهران!

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: موضوع سرمایه در گردش فولاد آذربایجان باید در اولین جلسه استانی با استاندار آذربایجان شرقی مطرح شود تا در صورت نیاز این موضوع از طریق تهران پیگیری شود، چرا که این موضوع برای استان مهم است.

صابر پرنیان در نشست مشترک مدیران مجموعه صنعتی فولاد آذربایجان با اشاره به نقش بسزای واحدهای صنعتی بزرگ در اقتصاد استان اظهار کرد: فولاد آذربایجان گره‌گشای حلقه اشتغال و تولید در شهرستان میانه است.

وی افزود: تامین خوراک پایدار واحدهای فولادی در استان جزو برنامه‌های مهم اقتصادی است و در این زمینه آماده کمک به برنامه‌های توسعه‌ای صنایع بزرگ استان هستیم.

پرنیان با اعلام خبرهای خوش در حوزه معادن استان گفت: با پیگیری های انجام شده آذربایجان شرقی سال آینده در برنامه اکتشاف ملی قرار گرفته است همچنین علاوه بر راه اندازی دفتر اکتشاف شرکت مس در شهرستان اهر، ماشین آلات مورد نیاز و تیم اکتشاف نیز در این زمینه در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: موضوع سرمایه در گردش فولاد آذربایجان باید در اولین جلسه استانی با استاندار آذربایجان شرقی مطرح شود تا در صورت نیاز این موضوع از طریق تهران پیگیری شود چرا که این موضوع برای استان مهم است.

پرنیان با اشاره به پیگیری موضوع قطعی برق صنایع گفت: خرید میلگرد در دستگاه های دولتی بررسی شود تا اگر لازم شد ظرفیت های مجموعه صنعتی فولاد آذربایجان به نهادهای مختلف معرفی شود.

وی همچنین افزود: موضوع صدور فاکتور طبق قانون از سوی فولاد میانه انجام شود چرا که وقتی کاری در استان انجام می شود باید عوارض این اقدامات به استان برگردد.

لزوم تسریع در صدور تائید مجوز زیست‌محیطی فولاد بافت

در ادامه مدیرعامل احیا استیل فولاد بافت گفت: خواسته فولاد بافت تشکیل کمیته ماده دو و تسریع در صدور تائید مجوز زیست‌محیطی فولاد بافت است تا هر چه سریع‌تر به بانک ارائه بدهیم.

عطارد گودرزی مدیرعامل احیا استیل فولاد بافت در بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از کارخانه فولاد اظهار داشت: 1200 نفر مستقیم در فولاد بافت مشغول کار هستند و از زمانی که کارخانه فولاد بافت ایجادشده است آمار جرم و جنایت در شهرستان بافت کاهش یافته است و هدف مجموعه، توسعه شهرستان بافت است.

وی گفت: طی پنج سال آینده 5 تا 6 هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در مجتمع فولادی بافت خواهیم داشت و این کارخانه که در سال 86 تأسیس‌ شده مجوز زیست‌محیطی را برای فولادسازی گرفته است

مدیرعامل احیا استیل فولاد بافت خاطرنشان کرد: به‌درستی با توجه به تعصبی که مدیر به این مجموعه‌ دارند فولادسازی را حذف کرد که آلاینده و مصرف آب بیشتری دارد و تبدیل شد به واحد احیا و گندله‌سازی اثرات زیست‌محیطی کمتری و آب کمتری مصرف می‌کند.

گودرزی خاطرنشان کرد: با توجه به اولتیماتوم که بانک مرکزی داده است عملاً فولاد بافت در شهرستان و استان مجوز زیست محیطی را گرفته و در تهران معطل تشکیل کمیته ماده دو است و خواسته فولاد بافت تشکیل کمیته ماده دو و تسریع در صدور تائید مجوز زیست‌محیطی فولاد بافت است تا هر چه سریع‌تر به بانک ارائه بدهیم.

وی افزود: سال 86 وقتی بحث احداث کارخانه پیش آمد مصوبه‌ای در هیئت دولت آمده که در پایان طرح زمین‌ها به کارخانه منتقل شود و هرکدام از این طرح‌ها یک کارخانه مستقل هستند و می‌شود به‌اندازه خودش زمین در اختیار گذاشت و نیاز به واگذاری هم نیست حتی اگر زمین به ما اجاره هم بدهند خیلی از مسائل ما حل می‌شود و در فاز دو حداقل 300 هکتار نیاز داریم.

مدیرعامل احیا استیل فولاد بافت بیان کرد: احیا استیل از روز تشکیل هدفش اشتغال و ساماندهی وضعیت شهرستان بوده است و هر آنچه در توان داشته در مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده است و این رویه را باقدرت ادامه خواهد داد.

آغاز عملیات اجرایی راه دسترسی به معادن بادباد

در ادامه معاون وزیر صمت گفت: عملیات اجرایی راه دسترسی به معادن بادباد در شهرستان الیگودرز با قراردادی به ارزش ١١۴ میلیارد تومان آغاز شد.

وجیهه الله جعفری در آغاز عملیات اجرایی راه دسترسی به معادن بادباد الیگودرز عنوان کرد: راه دسترسی معادن بادباد به طول یازده کیلومتر در راستای ایمن سازی و بهسازی مسیر تعریض می‌‌شود. وی افزود: عملیات اجرایی راه دسترسی معادن بادباد پروژه شهرستان الیگودرز با قراردادی به مبلغ ۱۱۴ میلیارد تومان شروع شده است.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به اینکه سازمان ایمیدور در راستای تولید و اشتغال همچنین حمایت‌های مالی و بیمه‌‌ای سرمایه‌گذاری می‌کند، بیان کرد: با توجه به اینکه در کل کشور موضوع زیر ساخت‌ها از جمله برق مشکل داشتیم، امسال برق برای بیشتر واحدها تنظیم شد و طبق توافق وزارت صمت و نیرو حدود ١٠ هزار مگاوات نیروگاه از طریق صنایع بزرگ ایجاد شد.

جعفری در ادامه به پروژه کاغذ از سنگ الیگودرز هم اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ایمیدور نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند، اما جایی که فراخوان انجام شود و بخش خصوصی ورود نکند شرایط برای سرمایه گذاری ایمیدور فراهم می‌شود. وی افزود: پس از فراخوان ایمیدور در طرح ایجاد کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز ورود و بخشی از کارهای عمرانی را انجام داد.

معاون وزیر صمت بیان کرد: متاسفانه شرایط سیاسی و تحریم همچنین پای کار نبودن پیمانکار باعث شد که کار متوقف شود. جعفری گفت: از مسیر دیگری ورود کردیم و امیدواریم تا پایان سال کارها را جمع کنیم.

وی بیان کرد: پیش بینی ما این است که نهایت در شش ماهه اول ۱۴۰۲ ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز کارخانه کاغذ از سنگ خریداری و نصب شود.

تامین آب معادن قلعه‌زری خراسان جنوبی با مشارکت ایمیدرو 

در ادامه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، با اشاره به اهمیت تامین آب مورد نیاز معادن با توجه به شرایط بحرانی منابع آبی استان اظهار داشت: در راستای تامین آب مورد نیاز معادن به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های حوزه معدن، روز گذشته جلسه‌ای در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به منظور تامین آب مورد نیاز معادن منطقه قلعه‌زری برگزار که نتایج و تصمیمات مثبتی در این خصوص گرفته شد.

عباس جرجانی بیان کرد: در این راستا ضمن موافقت ایمیدرو به منظور ایجاد شرکت زیرساخت و خط انتقال آب به معادن این منطقه، مقرر شد طی هفته آینده با حضور کارشناسان ایمیدرو هماهنگی‌ها، بررسی‌های لازم و بازدیدهای اولیه از این منطقه صورت گیرد.

دبیر شورای معادن استان خراسان جنوبی گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد تا اواسط شهریور امسال تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص بین ایمیدرو و شرکت آب و فاضلاب استان منعقد شود.

در همین حال، جلسه پیگیری تامین آب معادن منطقه طلاخیز قلعه‌زری با حضور معاون طرح‌های توسعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در ایمیدرو برگزار شد.

6 معدن جدید در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران گفت: معدن آفاق طبس با ماده معدنی خاک صنعتی در بخش مرکزی طبس، معدن ربیع با ماده معدنی کلسیت در شهرستان قائنات بخش نیمبلوک، قلعه معدن عشق آباد با ماده معدنی روی در بخش دستگردان طبس، معدن سام با ۲ ماده معدنی مرمر و دولومیت در بخش مرکزی طبس، معدن اولَنگ گزیک با ماده معدنی گرانیت در درمیان و معدن سنگ لاشه برک در شهرستان نهبندان بخش شوسف از جمله معادن راه اندازی شده است.

جرجانی مجموع ذخایر قطعی این معادن را ۴ میلیون ۲۳۳ هزار و ۴۰۰ تن عنوان کرد و گفت: از این معادن سالانه ۶۲ هزار ۵۱۵ تن ماده معدنی استخراج می‌شود.

وی با اشاره به مساحت حدود ۱۵ کیلومتر مربعی معادن راه اندازی شده امسال افزود: در این معادن ۲۰ میلیارد و ۸۸۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان سرمایه گذاری شده است.

با راه اندازی این معادن زمینه اشتغالزایی برای ۳۲ نفر در معادن جدید خراسان جنوبی فراهم شده است.

معدن کرومیت در شهرستان جغتای پلمب شد

در ادامه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جغتای اعلام کرد: معدن کرومیت روستای “گَفت “از توابع شهرستان جغتای به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی پلمب شد.

هادی چوپانی اظهارداشت: معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان به همراه کارشناس اچ.اس.ای(HSE)این سازمان امروز از معدن بازدید کردند که مشخص شد پیشکار این معدن غیراستاندارد است.

وی با اشاره به کشته شدن یک نفر به دلیل ریزش معدن افزود: کارشناسان همچنین با حضور در محل حادثه در معدن کرومیت “گَفت” جغتای، دستور پلمب معدن را صادر کردند.

رئیس صمت جغتای تصریح کرد: با توجه به رعایت‌نشدن شیوه نامه‌ها و نکات ایمنی توسط بهره‌بردار معدن گَفت جغتای، موضوع به شورای عالی معادن کشور نیز منعکس شد.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه تصمیم گیری در خصوص ادامه فعالیت و تعیین تکلیف این معدن، منوط به نظر مراجع مربوط است.

ریزش کوه در معدن کرومیت روستای “گَفت” شهرستان جغتای، منجر به گرفتار شدن یک مرد میانسال در زیر آوار و مرگ وی شد.

در این حادثه یک دستگاه بولدوزر هنگام کار در این معدن، بر اثر ریزش کوه مدفون شده و راننده آن بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه جان باخت.

کارخانه فروکروم و معادن سنگ آهن، منگنز، کرومیت، مس و سیلیس بخشی از ظرفیت‌های بخش صنعت و معدن شهرستان جغتای در غرب استان خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای در ۳۵۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

آغاز به کار موفقیت‌آمیز بزرگترین آسیاب گلوله‌ای سنگ آهن کشور

کارشناسان داخلی در شرکت گل‌گهر موفق به نصب و راه‌اندازی یک دستگاه بالمیل یا آسیاب گلوله‌ای ۹ مگاواتی شدند که نقش موثری در بهبود کیفیت محصول کنسانتره خط چهارم شرکت گل گهر دارد.
این تجهیز به قطر ۶.۷ متر و طول ۱۰ متر پس از خریداری از خارج کشور، که تمام مراحل نصب و راه‌اندازی آن به دلیل سختی و حساسیت کار توسط خود شرکت سازنده انجام می‌شده بدلیل شدت گرفتن تحریم‌ها، شرکت تولید کننده از فرستادن کارشناسان و متخصصان خود برای نصب این تجهیز خودداری کرد که با توان و دانش متخصصان داخلی نصب آن با موفقیت انجام گردید.
این دستگاه که بزرگترین تجهیز در صنعت سنگ آهن ایران است، با توجه به اهمیت، سایز بزرگ و توان زیاد، جزو معدود دستگاه‌هایی است که با دو موتور متحرک کار می‌کند که همه این ویژگی‌ها بر سختی عملیات نصب و راه‌اندازی آن اضافه می‌کند.
هم‌چنین پس از پایش تمامی تست‌های اولیه، اولین استارت و راه اندازی دستگاه با موتورهای اصلی و پس از شارژ گلوله انجام شد.
بالمیل یا آسیاب گلوله‌ای که نقش موثری در بهبود کیفیت محصول کنسانتره دارد، تجهیزی است که برای سایش و خردایش سنگ معدن به کار می‌رود و خوراک ورودی سنگ‌های معدن را تا سایز کنسانتره محصول به قطر ۶۵ میکرون خرد و ریز می‌کند
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors