جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 27 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

برجام راهگشای صنعت فولاد و رونق معاملات تجاری و اقتصادی خواهد بود

یک فعال صنعت فولاد گفت: حصول برجام راهگشای دانش فنی و زیرساخت های صنعت فولاد خواهد بود و با ورود تکنولوژی ، دانش فنی و ماشین آلات روز ، کیفیت و بهبود صنعت را موجب خواهد شد و دست تولید کنندگان را در ایجاد و احیای بهتر صنعت باز خواهد کرد.

برجام راهگشای صنعت فولاد و رونق معاملات تجاری و اقتصادی خواهد بود عینک فولادی فولاد

سید بهادراحرامیان در گفتگو با فولادبان ، تاثیر برجام بر صنعت فولاد را خوب و مثبت خواند و اظهارداشت: درصورت حصول توافق برجام، شرایط اقتصادی و تجاری کشور به سمت شرایط مساعد حرکت خواهد کرد، ضمن اینکه معاملات تجاری و بازرگانی و واردات و صادرات در شرایط  با ثبات انجام می پذیرد و هزینه های مبادله نیز به حداقل می رسد که نتیجه آن رونق و توسعه اقتصادی کشور خواهد بود.

وی حصول برجام را راهگشای دانش فنی صنعت فولاد خواند و تصیح کرد: توافق برجام حتی می تواند زیر ساخت‌های صنعت فولاد را تحت تاثیر قرار دهد و با ورود تکنولوژی، دانش فنی و ماشین آلات روز، کیفیت و بهبود صنعت را موجب شود؛ هرچند ماشین آلات فولاد کم و بیش در حال تغییر و به روز شدن بود ولی دست تولید کنندگان را در ایجاد و احیای بهتر این صنعت باز خواهد کرد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پاسخ به پرسش فولادبان و دامپینگ ترکیه و هند نیز اظهار داشت: هند و ترکیه در موقعیت دامپینگ محصولات فولادی نیستند و هر دو کشور در بازارهای جهانی مشغول معاملات خود هستند و در این باره خبری نشنیدم و اطلاعی ندارم و به نظر می رسد این خبر قابل تایید نیست و روسیه در بازارهای صادراتی دامپینگ می‌کند.

احرامیان، تاثیر دامپینگ روسیه را در قیمت و تولید محصولات فولادی بازارهای جهانی بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان فولاد و فولادسازان ایرانی کمتر از ظرفیت خود تولید می کنند و حتی ظرفیت تولید آنها به کمتراز 50 درصد ظرفیت تولید رسیده و علاوه بر دامپینگ روسیه، عواملی همچون محدودیت برق، کمبود مواد اولیه و روند نزولی صادرات نیز در کاهش تولید محصولات فولادی اثر گذاشته است.

وی همچنین یکی از مهمترین چالش های کنونی صنعت فولاد را صادرات ذکر کرد و گفت: صادرات محصولات فولادی ایران بسیار کاهش پیدا کرده که علاوه بر محدودیت برق ، از دست رفتن بخشی از بازارهای هدف صادراتی است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors