Please use a valid API Key کاهش 40 درصدی قیمت فولاد در جهان/ ایران توانایی حفظ بازارهای صادراتی غیر نفتی را دارد؟ - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

کاهش 40 درصدی قیمت فولاد در جهان/ ایران توانایی حفظ بازارهای صادراتی غیر نفتی را دارد؟

یک کارشناس حوزه فولاد تحلیل کرد، دامپینگ روسیه با شروع بحران اوکراین باعث کاهش قیمت‌ها از 700 به 440 دلار شده است.

عزیزالله طلاوری در گفتگو با خبرنگار فولادبان با بیان اعتراض تولیدکنندگان فولاد به قیمت‌های پایین پایه محصولات در بورس کالا گفت: دو عامل دامپینگ روسیه و کاهش تقاضا در بازار کم کشش چین که از بازارهای هدف ما بود، بازار داخلی را بر هم می‌زند و این موضوع بر قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس کالای ایران تاثیر می‌گذارد.

این تحلیلگر بازار فولاد با بیان اینکه نرخ ارز کشور نسبت به گذشته افزایش یافته تصریح کرد: سیاست‌های تعرفه‌ای و متناقصی که در این چند ماه اخیر اعمال شد، نارضایتی فعالان صنعت فولاد را به دنبال دارد.

وی افزود: در گذشته، اروپا، بازار هدف روسیه بود اما با سیاست‌های تحریمی که بر محصولات روسی اعمال شده است، منجر به تغییر بازار هدف آن‌ها از اروپا به سمت بازارهایی شده که در اختیار صنعت فولاد ما بوده و از آن سهمی داشتیم.

طلاوری بیان کرد: دامپینگ روسیه در ابتدای بحران اوکراین، باعث کاهش یک مرتبه قیمت‌ها از 700 به 440 دلار شد که با این تفاسیر، کاهش 40 درصدی را تجربه کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors