جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 24 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 24 مرداد ۱۴۰۱

بررسی بازار آهن امروز، بیست و چهارم مرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد همه نگاه‌ها در بازار آهن به توافق احتمالی احیای برجام در روزهای آینده معطوف شده است.

تحلیل روزانه بازار آهن 24 مرداد ۱۴۰۱ عینک فولادی اطلاعیه عرضه بورس کالا

به گزارش خبرنگار فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، بیست و چهارم مرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد در پی اظهارات اخیر مقامات وزارت امور خارجه و احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام در روزهای آینده، نرخ دلار امروز در بازار آزاد به کانال 29 هزار تومان سقوط کرد به طوری که هم اکنون  این اسکناس با نرخ زیر 30 هزار تومان فروخته می شود.

آخرین خبر از مذاکرات احیای برجام به اظهارات فوق العاده مهم وزیر امور خارجه برمی‌گردد که گفته است: ایران حداکثر تا ساعت ۲۴ امشب آخرین جمع‌بندی خود راجع به مسائل باقیمانده برجامی را به طور مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهد.

حسین امیرعبداللهیان تاکید کرده است: اگر آمریکایی‌ها واقع‌بین باشند، در روزهای آینده به نقطه توافق می‌رسیم، ضمن اینکه طرف آمریکایی در مذاکرات اخیر وین در حد نسبی در دو موضوع انعطاف شفاهی خودش را بیان کرده است که باید تبدیل به متن شود.

از بورس کالا هم خبر رسید که امروز دوشنبه ( 24 مرداد ماه ۱۴۰۱ ) قرار بود ۴۵۶ هزار و ۹۹۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا مورد معامله  قرار گیرد که از این حجم، ۹۸ درصد معادل  ۴۵۱ هزار و ۱۵۰ تن روی تابلوی  معاملات قرار گرفت. در این راستا، باتوجه به میزان تقاضای ۱۸۰ هزار و ۱۰۰ تنی برای شمش بلوم فقط ۱۱۹ هزار و ۱۰۰ تن بر روی تابلو مورد معامله قرار گرفت که این مقدار ۲ هزار و ۸۴۰ تن از حجم عرضه شده اعلام شده در اطلاعیه عرضه امروز کمتر است.

از سوی دیگر، آهن اسفنجی بریکت با حجم عرضه ۴ هزار تن و قیمت پایه ۸۰ هزار ریال در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شد اما بدون رقابت از روی تابلوی معاملات بورس کالا حذف شد.

با این حال، بررسی معاملات بورس فلزات بندر شانگ‌های نشان می‌دهد اکثر مقاطع فولادی در این بازار با رشد قیمت همراه بودند و فقط فولاد ضد زنگ کاهش قیمت را در بازار امروز تجربه کرد. برهمین اساس، قیمت متوسط میلگرد با افزایش ۱۸ یوآنی نسبت به ۱۱ آگوست، بر روی قیمت ۳ هزار و ۹۷۱ یوآن ایستاد، این در حالی است که متوسط قیمت فولاد ضد زنگ در بازار بندر شانگ‌های با کاهش ۶۵ یوآنی، با نرخ ۱۵ هزار و ۸۷ یوآن به فروش رفت.

علاوه بر این، متوسط قیمت ورق گرم در بازار بندر شانگ‌های ۲۹ یوآن افزایش داشت و رقم سه هزار و ۹۷۲ یوآن را نشان می‌دهد. همچنین قیمت میلگرد کلاف در این بازار با افزایش ۸۶ یوآنی نسبت به ۱۱ آگوست، با نرخ ۴ هزار و ۵۴۰ یوآن معامله شد.

به هر حال، بررسی آخرین تحولات برجامی از اخبار خوشی حکایت دارد که با قطعی شدن توافق احیای برجام در روزهای آینده، تمام بازارها از جمله آهن و فولاد تحت تاثیر قرار خواهند داد.

از بازار آهن چه خبر؟

امروز در اکثر بخش‌ها بازار میلگرد شاهد ثبات قیمت بودیم اما سه شرکت‌ نرخ محصولات خود را ۱۰۰ تا 400 تومان کاهش دادند.

در بازار نبشی یک شرکت نرخ محصولات خود را با 100 تومان کاهش اعلام کرد، ضمن اینکه در بازار ناودانی شاهد ثبات قیمت‌ محصولات اغلب شرکت‌ها بودیم.

همچنبن در بازار قیمت تیرآهن کیلویی تا 500 تومان کاهش یافت و قیمت میلگرد شاخه‌ای اغلب شرکت‌ها  امروز تا 12 هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

علاوه بر این، در بازار قیمت پروفیل یک شرکت با کاهش 100 تومانی مواجه شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors