شفافیت به عرضه برق می‌رسد/ کشف قیمت بدون دخالت دولت

یک فعال صنعت فولاد گفت: عرضه برق در بورس انرژی فرصت برنامه ریزی را به تولیدکنندگان صنایع و فولاد می دهد و در شفافیت قیمت و توزیع برق بین صنایع موثر است.

خسرو حجتی در گفتگو با فولادبان عرضه برق از طریق بورس انرژی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: برخی از فولادسازان و واحدهای تولیدکننده فولاد درحال حاضر برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تامین می کنند و اگر این کار ادامه داشته باشد در بلند مدت نتایج مثبتی حاصل می‌شود.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد درباره شائبه افزایش قیمت برق در هنگام عرضه بورس انرژی تصریح کرد : در این باره نظر خاصی ندارم و صحت یا کذب این ادعا؛ زمانی که برق از طریق بورس انرژی توزیع شود ، مشخص خواهد شد اما معتقد هستم عرضه برق در بورس انرژی فرصت برنامه ریزی را به تولیدکنندگان می دهد.

حجتی با اشاره به این دیدگاه که با عرضه محصولات فولادی به بورس کالا، قیمت محصولات فولادی افزایش یافته است گفت: توزیع برق از طریق بورس انرژی برای مصارف عمومی نیست بلکه بیشتر برای صنایع با مصرف خاص است اما در بورس کالا هر فرد حقیقی که کد بورسی داشته باشد می تواند از طریق بورس کالا ، محصول مورد نیاز خود را خریداری کند.

وی تعداد مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را در حوزه برق و بورس انرژی محدود دانست و افزود: فروش برق از طریق بورس انرژی اینگونه نیست که هر واحد تولیدی، محصولش را بتواند در بورس انرژی به فروش برساند لذا افزایش قیمت برق بعید است اما ممکن است قیمت برق در مقطعی افزایش یابد که بتدریج قیمت برق بر اساس عرضه و تقاضا واقعی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *