جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 23 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 23 مرداد ۱۴۰۱

بررسی بازار آهن امروز، بیست و سوم مرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد به احتمال زیاد اثراث کاهش قیمت ارز در بازار ارز، در چند روز آینده در بازار آهن نمایان شود.

تحلیل روزانه بازار آهن 23 مرداد ۱۴۰۱ عینک فولادی اخبار فولاد مبارکه, قیمت جهانی آهن اسفنجی فولاد

به گزارش فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، بیست و سوم مرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، نرخ دلار امروز در بازار آزاد با تداوم روند کاهشی در روزهای اخیر، در محدوده کانال 30 هزار تومان در نوسان بوده است به طوری که برخی خبر‌ها از فروش این اسکناس حول ۳۰ هزار و 200 تومان در معاملات فردایی حکایت دارد.

آخرین خبر ازر مذاکرات احیای برجام به اظهارات نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین برمی‌گردد که گفته است احتمالا توافق بر سر برجام تا هفته آینده حاصل می‌شود.

در این راستا، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در مصاحبه با ایتارتاس عنوان کرذه است:: «در صورت پیشرفت مطلوب شرایط، شاید تا هفته آینده توافق حاصل شود. اگرچه، این در صورتی ممکن است که همه کشور‌های شرکت کننده در گفتگو‌های وین با نسخه متنی که هماهنگ کنندگان اروپایی هشتم اوت ارائه کردند موافقت کنند. (درباره اینکه) آیا اصلاحیه‌ها و مخالفت‌هایی ظاهر می‌شود، در حال حاضر پیش بینی درباره تحولات بیشتر دشوار است. باید تا آغاز هفته آینده منتظر بمانیم.»

وی در عین حال با اینکه هماهنگ کنندگان اتحادیه اروپا اصلاحیه‌هایی در متن ایجاد کرده اند که در حال حاضر روی میز است. می گوید:«این متن اتحادیه اروپا نیست، بلکه متن تدوین شده توسط همه شرکت کنندگان در گفتگو‌هایی است که از آوریل گذشته ادامه داشته است. نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده می‌توانند گزینه‌هایی برای توافق پیشنهاد کنند، که این کار را کردند. در واقع ظاهراً آمریکا موافقت کرده است، و در عین حال ایران هنوز موضع خود را درباره این متن اعلام نکرده است و به همین دلیل درباره مسائلی که ایران هنوز ممکن است داشته باشد گمانه زنی نخواهم کرد.»

از بورس کالا خبر رسید که امروز یکشنبه ( ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ )، ۷۱ درصد از ۱۴ هزار تن محصول فولادی در تابلوی معاملات تالار صنعتی بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. در همین حال، امروز آهن اسفنجی با رقابت ۸٫۱ درصدی به میزان ۱۰ هزار تن  و با قیمت ۷۹ هزار و ۸۵ ریال به فروش رسید.و به طور کامل معامله شد.

از سوی دیگر، آهن اسفنجی بریکت با حجم عرضه ۴ هزار تن و قیمت پایه ۸۰ هزار ریال در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شد  اما بدون رقابت از روی تابلوی معاملات بورس کالا حذف شد.

با این حال، روز گذشته در بازار‌های جهانی مانند فولاد قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد چین با ۱.۷۵ دلار کاهش به قیمت ۱۰۸.۸۵ دلار معامله شد، سنگ آهن عیار ۶۵ درصد نیز با ۱.۷۵ دلار کاهش به قیمت ۱۲۰.۳۵ دلار معامله شد همچنین شمش فولاد در چین با ۵.۵۵ دلار افزایش به قیمت ۵۷۱.۳۰ دلار معامله شد.

به هر حال، آنچه این ساعت‌ها، روزها و هفته‌ها به عنوان قلب تپنده بازار عمل می‌کند، انتشار هرگونه خبر احتمالی از توافق احیای برجام خواهد بود که به شدت بازارها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

از بازار آهن چه خبر؟

امروز در اکثر بخش‌ها بازار میلگرد شاهد ثبات قیمت بودیم اما، تعدادی از شرکت‌ها نرخ این محصول را تا 100 تومان کاهش دادند.

در بازار نبشی اکثر شرکت‌ها بدون تغییر قیمت محصولاتشان را به فروش رساندند، البتته یک شرکت‌ قیمت محصولات خود را با 50 تومان کاهش و یک شرکت قیمت محصولات خود را با 350 تومان افزایش اعلام کرد.

همچنبن قیمت تیرآهن کیلویی نرخ اغلب شاخه‌ها پرفروش ذوبی امروز تا 70 هزار تومان کاهش را تجربه کردند.

علاوه بر این، در این بازار، اکثر شرکت‌ها نرخ پروفیل با ضخامت ۲ مبارکه خود را ثابت نگه داشتند؛ اگرچه یک شرکت، قیمت محصولات خود را تا ۱۰۰ تومان کاهش داد، ضمن اینکه در بازار ناودانی، قیمت محصولات اکثر شرکت‌ها بدون تغییر باقی ماند و فقط یک شرکت، قیمت محصولات خود را تا 100 تومان افزایش داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors