جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 20 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

یک فعال بازار: چشم انداز برجام روشن نیست/ خوشبین نیستم

یک فعال بازار گفت: در صورتی که برجام به نتیجه برسد و مورد پذیرش قرار بگیرد بازار صادرکنندگان محصولات فولادی ایران در اروپا رونق خواهد گرفت و هزینه دور زدن تحریم ها برای ایران کاهش خواهد یافت و بازارهای هدف صادراتی ایران توسعه خواهد یافت.

محمد اصفهانی در گفتگو با فولادبان با اشاره به حصول توافق برجام و تاثیر آن بر بازار محصولات فولادی، با بیان اینکه توافق برجام هیچ سمت و سوی مشخصی ندارد، اظهارداشت: شخصا به موضوع برجام خوش بین نیستم و چشم انداز روشنی ندارد، ضمن اینکه برجام موضوعی کاملا سیاسی است و به اقتصاد ربطی ندارد.

وی با تاکید بر توسعه بازار صادراتی پس از حصول توافق، تصریح کرد: در صورتی که برجام به نتایج نهایی و مثبت ختم  شود شاهد خواهیم بود دور زدن تحریم ها در معاملات و خرید و فروش بازارهای صادراتی منتفی خواهد شد و بازارهای هدف صادراتی ایران توسعه خواهد یافتت.

به گفته این فعال بازار، در صورت صادرات محصولات فولادی به اروپا، ایران به راحتی می تواند به این بازارها دسترسی داشته باشد و کلا شرایط مساعد و مناسبی به لحاظ ارزاوری و توسعه  بازارها  برای ایران فراهم خواهد شد.

اصفهانی، چشم انداز برجام را مثبت ندانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر عکس العمل بازار به شرایط برجامی خنثی است و هیچ واکنشی به موضوع برجام ندارد، زیرا برای برجام هیچ نقطه مثبتی نمی توان متصور شد. در واقع، سال‌هاسست موضوع برجام مطرح است و به نظر می رسد ما همچنان باید در شرایط انتظار باقی بمانیم.

وی با اشاره به حصول توافق برجام گفت: اگر برجام به نتیجه برسد و مورد پذیرش قرار بگیرد، بازار صادرکنندگان محصولات فولادی ایران در اروپا رونق خواهد گرفت و هزینه دور زدن تحریم ها برای ایران کاهش خواهد یافت، زیرا درحال حاضر ایران تنی 50 دلار بابت دور زدن تحریم‌ها برای محصول پرطرفدار شمش می پردازد تا محصولات اشان را به فروش برسانند، ضمن اینکه در صورت توافق بازار اروپا باز می‌شود و شرکت ها نفس تازه ای می کشند اما بازار مصرف کنندگان داخلی افزایشی خواهد شد، زیرا با باز شدن بازارهای جهانی رغبت تولیدکنندگان به گرفتن دلار بیشتر می شود و از منابع ریالی استقبال نخواهد شد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors