جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 19 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تقاضای فولاد منطقی‌تر می‌شود/لزوم تقویت صادرات در صنعت فولاد

طبق اظهارات عضو هیأت مدیره انجمن نوردکاران، طی یک هفته اخیر، فولادی‌ها توانستند به تدریج میزان تقاضا را به واقعیت نزدیک‌تر کنند که در نهایت قیمت‌ها منطقی‌تر شده است.

تورج امینی در گفتگو با فولادبان در تحلیل وضعیت بازار فولاد تا پایان سال میلادی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط می‌توان گفت قیمت‌ها در این صنعت به کف رسیده است. البته به نظر می‌رسد روند کاهشی که به صورت مستمر اتفاق می‌افتاد، متوقف شده و به تدریج وارد روند صعودی خواهد شد. در واقع با افزایش تقاضای مواد اولیه همچون سنگ آهن و آهن اسفنجی در سایر کشورها، وضعیت بحرانی فولادی‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر، در چند ماه اخیر، ایران نتوانست فولاد خود را در محدوده 505 تا 507 دلاری بفروشد، چرا که تقاضا به اندازه کافی وجود نداشت. در این راستا لازم به ذکر است با شروع تقاضا در بازار جهانی، قیمت‌ها به مرور افزایش را تجربه خواهند کرد.

قائم مقام شرکت مجتمع فولاد آریا ذوب دلیل عدم توازن در زنجیره فولادی را عنوان کرد: اخیراً در رابطه با میزان عرضه و تقاضا در این حوزه تبلیغات و شایعات منفی صورت گرفته و این در حالی بود که تقاضای واقعی در بازار وجود داشت. در نتیجه، استمرار این اتفاقات باعث ایجاد مقاومت در ارائه تقاضای زنجیره فولادی شد.

امینی با اشاره افزایش تقاضا در صنعت فولاد گفت: خوشبختانه طی یک هفته اخیر، فولادی‌ها توانستند به تدریج تقاضا را به واقعیت نزدیک‌تر کنند که در نهایت قیمت‌ها منطقی‌تر شده است. از طرفی در قیمت‌های داخلی اختلاف قابل ملاحظه‌ای در بخش کنسانتره و گندله وجود دارد و آهن اسفنجی نیز هنوز نتوانسته قیمت قابل قبولی را به ثبت برساند.

عضو هیأت مدیره انجمن نوردکاران اظهارداشت: البته می‌توان گفت با تکنولوژی جدید چینی‌ها در راستای حذف گندله در مرحله تبدیل سنگ‌آهن به آهن‌اسفنجی، احتمالا این بخش در آینده نزدیک حضور پررنگ‌تری داشته باشد. از سوی دیگر، باید بخش صادرات در صنعت فولاد تقویت شود، چرا که پیشرفت شرایط در این بخش مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند وضعیت آشفته فعلی را به خصوص برای نوردکاران بهبود بخشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors