جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 19 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 19 مرداد 1401

بررسی بازار آهن امروز، نوزدهم مرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد فروشندگان بازار آهن با تداوم رکود تقاضا در اعلام قیمت‌ها با احتیاط عمل می‌‎کنند.

تحلیل روزانه بازار آهن 19 مرداد 1401 عینک فولادی اخبار فولاد مبارکه

به گزارش فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، نوزدهم مرداد 1401 نشان می‌دهد اسکناس دلار در میدان فردوسی تا این لحظه با نرخ 31 هزار 400 تومان به فروش می‌رسد که نسبت به آخرین قیمت اعلامی دیروز 300 تومان کاهش قیمت دارد.

امروز سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: افزایش ۴۰ درصدی درآمد ترانزیت در چهار ماهه اخیر از مصادیقی است که روند اقتصادی رو به کنترل است.

به نظر می‌رسد این افزایش در آمد از منبع صادرات نتیجه تفاهم‌های اخیر با روسیه و چین است اما این موضوع به مزاج طرف‌های غربی خوش نمی‌آید به طوری که امروز یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ایالات متحده از اقدام روسیه در پرتاب «یک ماهواره با قابلیت چشمگیر جاسوسی از جانب ایران آگاه است و تعمیق اتحاد روسیه با ایران چیزی است که کل جهان باید آن را ببینند و آن را بعنوان یک تهدید عمیق در نظر بگیرند.

با این حال، ایران با تولید بیش از ۲۵۶ میلیارد مترمکعب در جایگاه سومین تولیدکننده گاز جهان پس از آمریکا و روسیه و با این شرایط تحریمی ایران و روسیه آمریکا باید به توافق با یکی از این دو کشور تن بدهد اما همچنان در برابر فشار‌های اقتصادی و اتحادیه اروپا مقاومت می‌کند.

از سوی دیگر، در بازار جهانی که هفته گذشته روند ثبات همراه و نوسانات نزولی پشت سر گذاشته بود این هفته تغییر ریل داده و شاهد بهبود قدم به قدم نرخ شمش هستیم به نحوی که شمش CIS حدود 10 دلار جهش داشت.

در بورس کالا بطور کل تقاضاهای اولیه ثبت شده بد نبوداما بازار ظاهرا یک مقداری گیج شده و دلیل آنهم عمدتا هیجانات ساختگی بازار طی یک هفته اخیر به دلیل دو دستورالعمل اخیر بورس کالا بوده است، همچنین سرنوشت ناتمام مذاکرات وین و ثبات نرخ ارز در بازار آزاد ابهام در اعلام قیمت‌ها بیشتر می‌کند.

از بازار آهن چه خبر؟

امروز میانگین قیمت میلگرد 14 در بازار آزاد حدود 90 تومان افزایش یافت و اکثر مبادی فروش با 50 تا 300 تومان افزایش اعلام قیمت کردند.

در بازار‌های نبشی و ناودانی شاهد اصلاح قیمت در اغلب شرکت‌ها بودیم اما نرخ برخی مبادی فروش ثابت بود، البته کفه سنگین افزایش نرخ تغییر میانگین را مثبت کرد.

در بازار آزاد شاهد افزایش قیمت کیلویی 50 تا 200 تومان تیرآهن بودیم و نرخ اکثر شاخه‌های پرفروش شرکت ذوب آهن 30 تا 160 هزار تومان افزایش یافت.

نرخ پروفیل محصول مبارکه با ضخامت 2 در شرکت صدرا پروفیل تهران 100 تومان افزایش یافت و قیمت مابقی محصولات ثابت بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors