جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 19 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اروپا نقش ایران را در منطقه متوجه شده است/برجام ناجی تورم ایران می‌شود؟

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: با احیای برجام، روابط بین الملل بهبود می‌یابد که در این صورت، تولید با توان بیشتری می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

عبدالوهاب سهل آبادی فعال اقتصادی، در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه مذاکرات وین به مهمترین اخبار بین الملل تبدیل شده افزود: تولید به دلیل تحریم‌ها با مشکلاتی مواجه شده که برجام می تواند تا مدتی این زنجیر را از پای تولید باز کند.

وی گفت: اکنون اروپایی‌ها متوجه اثرگذاری ایران در سطح منطقه شده‌اند و به دنبال به نتیجه رسیدن توافقات هستند.

سهل آبادی تامین پایدار مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی را اولویت این حوزه دانست و افزود: بازگرداندن اعتماد به تولیدکنندگان و ایجاد فضای با ثبات، آرام و شفاف در اقتصاد به‌منظور ارتقای ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری مولد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اصلاحات اقتصادی در ایران است

به گفته این فعال اقتصادی، تامین مواد اولیه، ماشین آلات و پیشرفت در فناوری هم در گام های بعدی رخ خواهد داد و هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی به تولید ارتقاء می‌دهد.

به عقیده رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، قیمت تمام شده تولید اگر کاهشی شود به نفع مصرف کننده هم خواهد بود که این موضوع بر روی تورم در بازار اثر مستقیم نیز دارد.

وی افزود: در اقتصاد ایران نیز اتفاقات مثبتی پیش رو خواهد بود زمانی که نرخ ارز ثبات و پول ملی قوت پیدا کند بر روی نرخ تورم تاثیری مثبت خواهد داشت؛ مساله مهم بعدی آن است که بخش بازرگانی و صادرات و واردات به روال عادی باز خواهد گشت که این امر هم بر روی نرخ ارز اثرگذار است و هم بر صنایعی که امروز در ظرفیت کامل فعال نیستند نیز تاثیر دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors