جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 11 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تجهیزات صنایع معدنی در صف اول آسیب سیلاب ها/حمایت پس از آسیب؛ نوشدارو پس از مرگ سهراب است

دبیرکل انجمن سنگ آهن ایران گفت: آسیب جدی در بخش معدن قابل مشاهده نیست بلکه آنچه که در حوادثی چون سیل در بخش معادن آسیب می بینند صنایع معدنی هستند که در کنار معادن ایجاد می شوند و باید برای انها هم فکری کرد تا از تکرار آسیب آن جلوگیری شود و بنظر می رسد طراحی جانمایی تجهیزات بر اساس توپوگرافی منطقه می تواند در این امر کمک مهمی باشد.

سعید عسگرزاده در گفتگو با فولادبان با اشاره به سیل اخیر در مناطق مرکزی و جنوبی کشور و آسیب به معادن و تجهیزات معدنی افزود: نهادها و وزارتخانه ها باید تلاش کنند قبل از وقوع  حادثه  و یا بحران در پی حل بحران و یا آسیب کمتر آن باشند تا ضمن کاهش آسیب های جدی ، از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه حوادثی چون سیل و زلزله  و طوفان بطور متوسط  هر سال یا دو سال یکبار اتفاق می افتد، ادامه داد: باید دولت و سازمان های مسئول در هنگام وقوع سیل و تشکیل سیلاب ها همانند سیلاب اخیر راهکاری اساسی برای هدایت جریان آبهای سطحی داشته باشند تا مانع از آسیب های جدی یا کاهش آنها شود.

این فعال معدنی شدت سیلاب اخیر را در مناطق و استانهای غربی و جنوبی کشور ذکر و تصریح کرد: بخش اعظم این  آسیب ها به شکل شدید تر دراستان های کهکیلویه و بویراحمد ، چهارمحال بختیاری ، غرب کرمان، یزد ،سیستان و بلوچستان ، خوزستان ، استان فارس وغرب اصفهان بود و بقیه مناطق هم بعضا از این حادثه اسیب دیدند.

عسکرزاده معادن متروک را محافظ و مانعی برای خسارت بیشتر به محیط زیست دانست و گفت: معادن متروک همیشه جزء مناطقی بوده اند که در کنترل سیلاب ها به حوادث جوی کمک کرده اند و به همین علت در بسیاری ازمناطق تصمیم برآن شده که معادن متروک به همان شکل باقی بمانند تا  تندی جریان سیلاب ها را بگیرند و به عنوان سد بند و مانع عمل کنند.

وی افزود: معادن در تمامی حوادث طبیعی نه فقط در سیل بلکه در زلزله و دیگر حوادث غیرمترقبه همیشه کمک کار سامانه های  امدادی بوده اند و با در اختیار گذاشتن ماشین آلات معدنی  خود به نیروهای امدادی ، توانسته اند ضمن کمک به نیروهای امدادی مانع از آسیب های جدی شوند.

دبیرکل انجمن سنگ آهن ایران با بیان اینکه آسیب های جدی در بخش معدن قابل مشاهده نیست، ادامه داد: در بخش معدن آنچه که در حوادثی چون سیل آسیب می بینند صنایع معدنی هستند که در کنار معادن ایجاد می شوند و باید برای انها هم فکری کرد تا از تکرار آسیب آن جلوگیری شود و طراحی جانمایی تجهیزات بر اساس توپوگرافی منطقه می تواند از حوادث جلوگیری کند.

عسکرزاده تصریح کرد: بیشترین حوادث در اسیب های محیطی ، جوی و حوادث غیرمترقبه مربوط به معادن کوچک مقیاس است که معمولا معادن بزرگ و متروک در این شرایط بیشترین کمک را به آنها داشته اند

وی با اعلام آمادگی تشکل ها و بخش خصوصی برای همیاری و همکاری با مناطق اسیب دیده از سیل گفت: هماهنگی برای امداد و کمک رسانی به معادن دشوار نیست و حتی می توان اذعان داشت به هماهنگی تشکلی نیاز نیست و به فوریت کارها انجام می شود ولی در معادن کوچک که متولی ملی ندارند این کمک ها باید صورت بگیرد و در صورتی که خانه معدن در این راه پیشقدم شود دیگر تشکل ها و نهادهای بخش خصوصی از جمله انجمن سنگ آهن نیز همراهی خواهد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors