مکاتبه بخش خصوصی با دولت برای صیانت از سرمایه گذاران/چرا محلی‌ها مانع فعالیت می‌‎شوند؟

روسای نمایندگی‌های خانه معدن ایران با انتشار بیانیه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور خواهان توجه دولت به امنیت سرمایه گذاران بخش معدنی شدند.

در این بیانیه که با محوریت نبود حمایت دولت از سرمایه گذاران معدنی و امکان تزلزل در سرمایه گذاری در معادن کشور بدلیل نبود امنیت برای سرمایه گذار به امضای هیئت مدیره خانه معدن 31 استان کشور رسیده، آمده است: یکی از چالش‌های اساسی در مسیر سرمایه‌گذاری در معادن در گستره و پهنه ایران وجود معارضین محلی است که گاه  باعث ایجاد مزاحمت و ممانعت از فعالیت و در مواردی تعطیلی معادن کشور می‌شوند .

در این بیانیه همچنین آمده است: عدم توجه به این مسئله مهم هر بار شاهد اخباری فاجعه‌بار در این باره هستیم و مسلما اگر این قبیل حوادث و وقایع ناگوار به شکل مطلوب بررسی، مدیریت و کنترل نشود در آینده منجر به جرایم ناگوارتر و شدید تر و خروج تدریجی فعالان و سرمایه گذاران معدنی و تعطیلی معادن کشور خواهد شد.

در این بیانیه ابرازامیدواری شده است دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی و سازمان های ذیربط به این موضوع مهم ورود کنند تا  از تکرار مشکلات و معضلات مشابه جلوگیری شود و خانه های معدن استانها ضمن محکوم کردن حادثه معدن داش کسن مشکین شهر خواستار همت مضاعف و همه جانبه نیروهای انتظامی و قوه قضائیه در تأمین امنیت فعالان اقتصادی در سنگر معادن کشور شدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *