جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 10 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 10 مرداد 1401

بررسی بازار آهن امروز،دهم مرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد قیمت‌ها زیر سایه قیمت‌های جهانی و تقاضا مصرفی شدیدا کاهش یافت.

به گزارش فولادبان بررسی بازار آهن امروز، دهم مرداد 1401 نشان می‌دهد، نرخ دلار با اندکی عقب نشینی به 31 هزار 700 تومان رسیده و در بازار آهن قیمت‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده.

امروز اخبار مذاکرات برجامی با بیان سخنگوی وزارت خارجه ایران کمی داغ شد، ناصر کنعانی می‌گوید بعد از تبادل پیام‌ها در هفته‌های اخیر این احتمال وجود دارد در آینده نزدیک بتوانیم در خصوص تعیین زمان مذاکرات رفع تحریم‌ها به نتیجه‌ای برسیم و شاهد دور جدیدی از مذاکرات باشیم.

از طرفی دیگر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مقابل فرافکنی‌های اخیر رژیم صهیونیستی اظهار دارد ایران توان فنی ساخت بمب اتمی را دارد ولی چنین برنامه‌ای در دستور کار نیست، از سوی رژیم صهیونیستی این اتهامات و فضاسازی‌های غلط برای فریب افکار عمومی با پشتیبانی جبهه مخالف انقلاب در حال مطرح شدن است.

به نظر می‌رسد برنامه ایران برای ادامه روند مذاکرات هسته‌ای جدی تر است و از طرفی دیگر روند توافق با روسیه و چین نیز ادامه دارد اما طرف آمریکایی هنوز به معلق نگه داشتنند مذاکرات در این شرایط معتقد است.

در عین حال نرخ قیمت‌ها در بازارهای جهانی نیز به آرامی در حال کاهش است و بیلت صادراتی منطقه CIS با کاهش ۱۴ دلاری، به نرخ ۵۱۰ دلار به ازای هر تن رسید، ضمن اینکه اسلب صادراتی این منطقه بدون تغییر، با قیمت ۴۷۰ دلار در هر تن به فروش رسیده است.

همچنین عرضه شمش بلوم در بورس کالا، در بحث نرخ پایه، تقریبا به کف قیمت صادراتی نزدیک شده هرچند هنوز ۱۰ دلار فاصله است اما سناریوی جدید فولادی‌ها برای متوقف کردن روند نزولی بازار داخلی به نظر می‌رسد در حال اجراست.

امسال روند قیمت‌ها در بازار آهن تا اوایل تابستان روندی صعودی داشته طوری که قیمت میلگرد 14 در بازار آهن در بعضی مواقع کانال 19 هزار تومان را نیز لمس کرد اما در این لحظه نرخ میانگین این محصول در بازار آزاد در نزدیکی کانال 16 هزار تومان است، اما دولت از این روند کاهشی بازار آهن استقبال نمی‌کند.

سیف الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت در زمانی که قیمت محصولات فولادی در بازار روند افزایشی دارد عموما دولت به منظور تنظیم و کنترل بازار وارد می شود و اکنون نیز که قیمت ها روند کاهشی پیدا کرده است دولت تلاش دارد با ورود به بازار مانع ریزش قیمت ها شود.

از برخی فعال در بخش صنعت به گوش می‌رسد دولت نمی‌خواهد از فعالان بازار فولاد عوراض دریافت کند، اگر این حرف قطعیت داشته باشد تمامی شرایط برای کاهش قیمت در بازار داخلی فراهم است به شرطی که وزارت صمت دست به اتخاذ تصمیم خلق الساعه ای نزند؛ که این روزها قدری احتمال وقوع این حرکت زیاد است.

از قیمت‌های بازار آهن چه خبر؟

امروز قیمت‌ها در بازار میلگرد تا حد بسیار زیادی کاهش یافت به طوری که شاهد کاهش قیمت 100 تا 700 تومانی در اکثر شرکت‌ها بودیم و تنها یک شرکت تغییر قیمت نداشت، قابل توجه است قیمت میانگین میلگرد 14 وارد کانال 15 هزار تومان شد و به 15 هزار 957 تومان رسید.

قیمت نبش و ناودانی هم 200 تا بعضا 900 تومان کاهش یافت، اما برخی مبادی فروش از این کاهش قیمت استقبال نکردند و از اعلام قیمت خودداری کردند.

نرخ تیرآهن ظفربناب 300 تومان کاهش یافت و شرکت ذوب آهن در بخش کیلویی تغییر قیمتی نداشت، نرخ برخی شاخه‌های ذوبی 10 تا 30 هزار تومان کاهش داشت، البته نرخ شاخه 20 ذوبی 100 هزار تومان کاهش پیدا کرد.

شیب نزولی قیمت‌های در بازار پروفیل نیز سنگینی می‌کند و میانگین پروفیل با ضخامت 2 از کانال 21 هزار تومان خارج شد و به 20 هزار 920 تومان رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors