تحلیل روزانه بازار آهن 8 مرداد 1401

بررسی بازار آهن امروز، هشتم مرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد بازار آهن در اولین روز هفته آرم است، اما نزول قمیت پروفیل همچنان ادامه دارد.

به گزارش فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، هشتم مرداد 1401 نشان می‌دهد نرخ دلار تقریبا مقدار ثابتی را به خود گرفته و در نزدیکی 32 هزار تومان مبادله می‌شود، برخی فعالان بازار ارز از فروش این اسکناس در محدوده 31 هزار 800 تا 32 هزار تومان خبر می‌دهند.

روز گذشته سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در تماس تلفنی با همتای چینی خود اظهار داشت: حمایت از سیاست چین واحد را سیاست قطعی و اصولی جمهوری اسلامی ایران است. در مذاکرات رفع تحریم، آمریکا باید به‌عنوان ناقض برجام تصمیم‌گیری سیاسی انجام دهد.

شی جین پینگ هم می گوید: چین مخالف سیاست فشار و یک‌جانبه گرایی است. اجرایی شدن سند همکاری ۲۵ساله را گامی بزرگ در راستای ارتقای سطح روابط استراتژیک ایران و چین می‌دانیم.

از دیگر سو، ایران در ادامه ایجاد روابط با روسیه در حال مذاکرات جدید با چین است و از سوی دیگر واشنگتن برای به تعویق انداختن مذاکرات و کوتاه آمدن جمهوری اسلام تقلا می‌کند.

در عین حال، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که یک‌شبه امکان توقف کامل خرید گاز از روسیه وجود ندارد و کشورهای عضو از آغاز جنگ اوکراین، خرید گاز از روسیه را ۵۰ درصد کاهش داده‌اند.

همچنان طرفین مذاکرات بر موضع‌های خود ایستاده اند؛ به نظر می‌رسد با افزایش فشار به کشور‌های اتحادیه اروپا از کمبود انرژی آنها میتوانند فشار‌ها به کاخ سفید را برای ادامه مذاکرات با ایران را تشدید کنند، اما در حال حاضر واشنگتن به دنبال مذاکره‌ای بر مبنای نتیجه نیست و تمایل دارد شرایط را معلق نگه دارد.

در بازارهای جهانی نیز شاهد ادامه حرکت رو به پایین شمش دریای سیاه و میلگرد و چند دلار افزایش در بهای شمش داخلی چین بودیم، معاملات شمش بلوم در بورس کالا با وجود 3 هزار تن تقاضا به معامله نرسید.

در هر حال، بازار آهن نیز در ادامه رکود بازار ارز و مسکن آرام به نظر می‌رسد، اما باید توجه داشت‌ قیمت‌ها در چند هفته اخیر تا حد زیادی افت کرده و امروز نیز قیمت پروفیل محصول مبارکه نیمه کانال 21 هزار تومان را لمس کرد.

آخرین قیمت‌ها از کف بازار

در ادامه قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش ثابت بود و دو شرکت‌ تا سقف 100 تومان تغییرات قیمت‌ را روی محصولاتشان اعمال کردند.

قیمت نبش و ناودانی تنها در شرکت ذوب آهن 100 تومان کاهش یافت و مابقی اکثریت مبادی فروش از تغییر قیمت خودداری کردند.

نرخ تیرآهن کیلویی ثابت بود و در شرکت ذوب‌آهن برخی کاهش‌ قیمت‌های شاخه‌های پرفروش به 120 هزار تومان نیز رسید.

شیب نزولی قیمت‌های در بخش پروفیل تند تر بود و سه شرکت با 200 تا 400 تومان کاهش محصولاتشان را به فروش رساندند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *