جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 06 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 6 مرداد 1401

بررسی بازار آهن امروز، ششم مرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد اکثر قیمت‌ها در بازار آهن با پایان هفته متوقف شد.

به گزارش فولادبان بررسی بازار آهن امروز، ششم مرداد 1401 نشان می‌دهد، امروز هم شاهد ادامه روند ثبات نرخ ارز در بازار آزاد هستیم و تا این لحظه این اسکناس با قیمت 31 هزار 900 تومان معامله می‌شود، بازار آهن آرام است و اغلب مبادی فروش ثبات قیمت را مد نظر قرار دادند.

واشنگتن کمی از موضع سنگین خود پایین آمده و اینبار جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش متقابل به اظهارات منتشر شده به نقل از یک مقام کاخ سفید مبنی بر قصد دولت بایدن برای استفاده از تحریم ها و انزوای دیپلماتیک علیه تهران اعلام کرد که دیپلماسی بهترین مسیر رو به جلو در قبال ایران است.

از طرفی دیگر وزیر خارجه فرانسه افزود: بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ همچنان امکان‌پذیر است اما برای دستیابی به این مهم باید هرچه سریع‌تر پاسخی مثبت از سوی ایران دریافت شود.

احتمالا منظورشان از پاسخ مثبت ایران همان تهدید موشک‌های بالستیک است که هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی آمریکا چندی پیش به آن اشاره کرد، اما حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه در همایش دانشجویی طرح ولایت در مشهد گفت: فناوری هدایت موشک بالستیک را در شرایط تحریم بدست آوردیم.

با این شرایط به نظر می‌رسد طرفین مذاکرات برجامی بر روی موضع‌های خود سخت ایستاده‌اند اما برخی مسئولین کاخ سفید و اتحادیه اروپا در چگونگی پیش روی روابط با ایران اختلاف نظر دارند.

با این حال ریزش‌ها در بازار جهانی ادامه دارد و اینبار در ترکیه دوباره قیمت میلگرد صادراتی ترکیه و شمش CIS تا 3 درصد افت کرد، بازارهای چین نیز شرایط مشابهی را داشت اما قیمت‌ها با شیب کمتری کاهش یافت.

در هر صورت اکثر قیمت‌ها در بازار آهن بعد عبور از یک هفته با نوسانات کاهشی بالاخره در روز نیمه تعطیل متوقف شد به طوری که قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش ثابت بود و در چهار شرکت 20 تا 300 تومان کاهش قیمت دیده می‌شد؛ البته یک شرکت 200 تومان افزایش قیمت داشت.

در بازار نبشی و ناودانی تنها شرکت نورد آریان فولاد نرخ نبشی خود را 50 تومان افزایش داد و مابقی شرکت‌ها نبشی و ناودانی با ثبات اعلام قیمت کردند.

نرخ تیرآهن کیلویی در شرکت ظفربناب ثابت بود، در شرکت ذوب آهن شاهد کاهش قیمت کیلویی 100 تا 600 تومان و شاخه‌ای 20 تا 30 هزار تومانی اکثر شاخه‌های پرفروش بودیم.

تمامی شرکت‌های پروفیل امروز با ثبات قیمت محصولاتشان را به فروش رساندند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors