جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 04 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 4 مرداد 1401

بررسی بازار آهن امروز، چهارم مرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد با وجود رشد آرام نرخ ارز در بازار آهن شاهد افت قیمت‌ها هستیم.

تحلیل روزانه بازار آهن 4 مرداد 1401 عینک فولادی اطلاعیه عرضه بورس کالا

به گزارش فولادبان بررسی بازار آهن امروز، چهارم مرداد 1401 نشان می‌دهد در شرایطی که نرخ ارز در نزدیکی کانال 32 هزار تومان نوسان می‌کند و گاهی اوقات نیز آن را لمس می‌کند، در بازار آهن شاهد نزول قیمت در تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها بودیم.

با این حال، در بورس کالا شاهد کاهش عرضه ورق گالوانیزه بودیم و این شرایط به طور مستقیم در بازار پروفیل تاثیر گذار بود، به طوری که بسیاری از شرکت‌ها فروش محصولاتشان را به تعویق انداختند. در تابلوی معاملات بورس از ۶ هزار و پانصد تن ورق گالوانیزه تنها از این مقدار ۳ هزار و ۵۰۰ تن از حجم عرضه اعلام شده قرار گرفت اما از مقداری که در اطلاعیه امروز صبح بود، کمتراست.

شرایط در بازار‎‌های اقتصاد جهانی نیز قابل تامل است؛ با افت ارزش یورو در اقتصادی جهانی و اروپای وابسته به واردات انرژی که برخی معتقدند بازنده جنگ اوکراین هستند کار به آنجا رسید که رئیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان گفت: امروز با توجه به پیشرفت‌هایی که در ایران صورت گرفته است، قطع ارتباط تجاری بیش از آنکه به ضرر ایران باشد، به ضرر تجار آلمانی تمام شده و ما نمی‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در ایران بهره بریم.

با این حال، قیمت‌ نفت به‌دلیل کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا و در نتیجه بالا رفتن نگرانی‌ها درباره محدودیت عرضه افزایش یافته و در بازارهای دیگر مانند فولاد نیز قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد با ۳.۶۵ دلار افزایش ۱۰۰.۴ دلار معامله شد و سنگ آهن عیار ۶۵ درصد نیز با ۳.۶۵ دلار افزایش ۱۱۵.۵۰ دلار معامله شد، همچنین شمش فولاد درچین با ۰.۴۹ دلار کاهش ۵۳۴.۲۷ دلار معامله شد.

از سوی دیگر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمریکا بیان کرده است: ایران در حال ساختن آخرین نسل سانتریفوژهاست که برای غنی‌سازی مواد لازم است. باید تاکید کنم که ما اطلاعاتی مبنی بر این که آن‌ها سلاح اتمی می‌سازند، در اختیار نداریم.

در مقابل، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از وابستگی تصمیم و اراده آمریکا برای رسیدن به توافق می‌گوید: جمهوری اسلامی ایران در برجام بوده و هست. طرفی‌که برای بازگشت باید حسن‌نیت و التزام خود را ثابت کند، آمریکاست.

به نظر می‌رسد که افزایش فشار به کشور‌های اتحادیه اروپا با وجود جنگ اوکراین و افت ارزش یورو در اقتصاد جهانی نتواند به پیش روی مذاکرات با آمریکا کمک کند، چون بازهم مثل جنگ جهانی آمریکا از این پیکار بیشترین سود غیر مستقیم را می برد. البته باید توجه داشت که تنها عامل ترغیب آمریکا برای ادامه روند مذاکرات، نزدیک شدن آرام ایران به نقطه گریز هسته‌ای است.

با در نظر گرفتن تمامی این شرایط، بازار آهن همچنان زیر سایه سنگین تقاضا در حال افت است و بسیاری از قیمت‌ها طی یک ماه گذشته تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده به طوری که امروز قیمت میلگرد در 7 شرکت 100 تا 600 تومان کاهش یافت و 7 شرکت دیگر نز با ثبات اعلام قیمت کردند. همچنین کف قیمت با 15 هزار 800 تومان در دو شرکت ارگ تبریز و فولاد یزد اعلام شد، البته بیشترین قیمت میلگرد 14 به شرکت پرشین فولاد با نرخ 17 هزار 550 تومان اختصاص دارد.

در حوزه نبشی و ناودانی سه شرکت ذوب آهن، جویا نورد تهران و نورد آریان فولاد 100 تا 400 تومان کاهش قیمت داشتند و مابقی محصولات با ثبات قیمت به فروش رسید.

نرخ تیرآهن کیلویی ثابت بود و قیمت شاخه‌های پرفروش ذوب آهن در مبدا فروش نگین فولاد فراطرح 10 تا 130 هزار تومان کاهش پیدا کرد.

بسیاری از شرکت‌ها پروفیل امروز از اعلام قیمت خودداری کردند و دو شرکت نیکان و تهران شرق با 200 تومان کاهش و ثبات قیمت محصولاتشان را عرضه کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors