جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 02 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن 2 مرداد ۱۴۰۱

بررسی بازار آهن امروز، دوم مرداد ۱۴۰۱ نشان می‌دهد اکثر شرکت‌ها مجبور به کاهش قیمت محصولات خود شده‌اند به نحوی که کاهش برخی محصولات، «قابل توجه» گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، یکم مرداد ۱۴۰۱ نشان می دهد که قیمت‌ها در این بازار تحت تاثیر عوامل سیاسی و اقتصادی قرار داشت.

در این راستا، گزارش‌ها از کف بازار ارز حاکی از آن است که قیمت اسکناس دلار در میدان فردوسی، مرکز ارزفروشان تهران در حول و حوش۳۲ هزار تومان معامله می‌شود. در همین حال، کامران سلطانی‌زاده دبیر کل کانون صرافان کشور معتقد است که بازار ارز شرایط آرامی را تجربه کرده و در ادامه این روند با توجه به سیاست‌های ارزی بانک مرکزی , امکان عرضه ارز به شبکه صرافی‌ها،ادامه خواهد داشت، این در حالی است که فضای معاملات غیررسمی نیز نسبت به گذشته بسیار محدودتر شده و امکان ایجاد نوسان از سوی دلالان وجود ندارد، زیرا جهت گیری شاخص ارزی، تحت تاثیر معاملات در شبکه صرافی‌های مجاز سطح کشور قرار داد. وی تاکید کرده است: بازار ارز شرایط آرامی را تجربه می‌کند و پیش بینی می‌شود در ادامه این روند با توجه به سیاست‌های ارزی بانک مرکزی و امکان عرضه اسکناس به شبکه صرافی ها، تداوم داشته باشد.

همچنین آخرین خبر از مذاکراتی احیای برجام به مذاکرات برجامی و دو ساعته تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه برمی‌گردد. برهمین اساس، سید ابراهیم رئیسی گفت: جمهوری اسلامی ایران حصول توافق را در گرو حل و فصل کامل مسائل پادمانی و ارائه تضمین‌های لازم از جمله در قبال استمرار پایبندی معتبر طرف‌ها به توافق و تامین منافع اقتصادی ملت ایران می‌داند، این در حالی است که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در به ثمر رسیدن روندهای سیاسی در منطقه، بر تداوم نقش‌آفرینی کشورش در مسیر به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای تاکید کرده است.

از سوی دیگر، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد مطرح کرده است: ۶۳۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که توانایی صادرات دارند و طی سه ماه نخست امسال ۸۳۶ میلیون دلار محصول دانش بنیان صادر کرده اند. وی می گوید: سرفصل کار ما خودکفایی و ارزآوری است و وزارت امور خارجه کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های مختلف برای صادرات محصولات دانش بنیان نیز تشکیل داده است.

همچنین از بورس کالا خبر می رسد نرخ پایه شمش برای معاملات فردا، دوشنبه سوم مردادماه 1401 اعلام شده است. برهمین اساس، قیمت شمش که شنبه هفته جاری با نرخ ۱۳۹ هزار و ۴۸۸ ریال معامله شده بود، برای فردا، دوشنبه قرار است با نرخ پایه ۱۲۲ هزار و ۹۷۲ ریال معامله شود.

با این حال، نیم نگاهی به معاملات امرو، یکشنبه بورس کالا نشان می‌دهد قرار بود ۱۵ هزار تن ورق سرد عرضه شود که به طور کامل به تابلوی معاملات تالار صنعتی بورس کالا راه پیدا کرد.، از این مقدار حجم عرضه شده، فقط ۲ درصد یعنی معادل ۳۰۰ تن مورد معامله قرار گرفت.

خبر دیگر اینکه مرکز مدیریت و کنترل بار و انرژی کشور روز یکشنبه ۲ مردادماه گزارش داده در اولین ساعت اوج مصرف برق روز، ۶۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات در کشور برق مصرف شده است.

در ادامه از صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر رسید نمایندگان مردم در خانه ملت در ادامه رسیدگی به جزئیات گزارش شور دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی– تخصصی، مجازات ضمن تعیین نحوه انحلال و خاتمه فعالیت تشکل‌های صنفی– تخصصی، نحوه تخلفات تشکل‌های صنفی- تخصصی را تعیین کردند. همچنین نمایندگان دایره فعالیت تشکل‌های صنفی و تخصصی و موارد غیرقانونی که باعث توقیف پروانه فعالیت آن‌ها و یا مجازات‌های قانونی از سوی مراجع قضایی می‌شود را مشخص کردند.

با این حال، تازه ترین خبرها از بازار جهانی فولاد حاکی از آن است که شرکت Baowu برترین شرکت فولادساز چین و جهان نسبت به شرایط بحرانی در صنعت به دلیل تقاضای ضعیف و کاهش سود هشدار داده است، ضمن اینکه بر اساس پیش بینی وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (METI)، تولید فولاد خام داخلی ژاپن در سه‌ماهه سوم سال جاری به 23.49 میلیون تن خواهد رسید.

در عین حال، از بانک مرکزی هم خبر می‌رسد میزان درآمد نفتی ایران در سال 1400 به 38 میلیارد و 723 میلیون دلار رسیده است. در این راستا، اعلام شده میزان درآمد نفتی ایران در سال 1400 به 38 میلیارد و 723 میلیون دلار رسیده که این میزان نسبت به درآمد سال 1399، بیش از 84 درصد افزایش یافته است.

با این حال، داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه شورای شور تهران حضور یافت و  با تأکید بر اینکه سال قبل ۲.۲ میلیون نفر مؤدی جدید شناسایی شد، گفته است: تعداد اظهارنامه های اشخاص حقیقی در سال قبل دو میلیون و ۹۰۰ هزار مؤدی بود که به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است. البته باید با کسانی که اظهارنامه نداشته اند باید به گونه ای دیگر برخورد شود.

وی با بیان اینکه تمرکز ما روی اصناف در سال جاری افزایش یافته است، تصریح کرده است: امسال مبنای ما در مالیات اصناف، اطلاعات موجود از آنهاست. برای مثال مالیات سال قبل پزشکان 12 میلیون تومان بوده که به 22 میلیون تومان رسیده است. منظور با تأکید بر برخورد سختگیرانه در وصول درآمد مالیاتی، یادآور شده است: در تمام کشور با اصناف جلساتی را برگزار و از این مرحله به خوبی عبور کردیم. ما از ارقام مالیاتی، ولو ارقام کوچک گذشت نخواهیم کرد.

در هر صورت، تحلیل آخرین رویدادها حاکی از آن است که روند کاهشی قیمت‌ها در بازار آهن در روزهای آینده ادامه دار خواهد بود.

از وضعیت قیمت‌ها در بازار چه خبر؟

بررسی بازار آهن امروز ۲۹ تیر ۱۴۰۱ نشان می دهد امروز در حالی 3 شرکت از فروشنده میلگرد قیمت محصولات خود را ثابت نگه داشتند که 9 شرکت دیگر، قیمت‌های خود را 100 تا 800 تومان کاهش دادند.

در عین حال، بازار نبشی و ناودانی شاهد ریزش قابل توجه قیمت‌‌ محصولات بود. به طوری که قیمت‌ها تا سقف 1800 تومان کاهش یافتند.

در بخش کیلویی بازار تیرآهن، یک شرکت کاهش 500 تومانی و یک شرکت ثبات قیمت داشت، ضمن اینکه در بخش شاخه ای برخی شاخه ها، تغییر قیمت نداشتند و برخی دیگر از 20 هزار تا  300 هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین یک فروشنده پروفیل قیمت محصول خود را ثابت نگه داشت و یک شرکت دیگر کاهش 100 تومانی را برای محصولات خود در نظر گرفت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors