بررسی روزانه بازار آهن 28 تیر 1401

بازار آهن تمایل به نزولی شدن قیمت‌ها دارد.
به گزارش فولادبان، اسکناس دلار هم چنان در محدوده 31 هزار 700 تومان نوسان می‌کند، اما خبر‌های تفاهم با روسیه و کمبود تقاضا با توجه به کاهش فصلی پروژهای عمرانی قیمت‌های بازار آهن را پایین کشاند.
از سوی دیگر وزیر خارجه درباره تماس تلفنی دیشب با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: به بورل صراحتا گفتم آمریکا باید زیاده‌خواهی و تردید را کنار بگذارد. معتقدیم راه‌حل تکراری نتیجه تکراری را به دنبال خواهد داشت و آمریکایی‌ها با اهرم فشار به نتیجه نخواهند رسید..
در بورس کالا هم از  188 هزار و 100 تن محصول فولادی که قرار بود در دو تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا مورد معامله قرار گیرد، 168 هزار و 100 تن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد.
برخی کارشناس از برخی فرکانس رشد قیمت‌ها در بازار داخلی چین و بازگشت قیمت تیرآهن به کانال 100 دلاری خبر می‌دهند و به نظر میرسد در این کانال ثابت شود.
در هر حال قیمت میلگرد  در اکثر شرکت‌ها 100 تا 650 تومان کاهش یافت اما تعداد قابل توجهی از فروشندگان در برابر این کاهش مقاومت کردند.
نرخ محصولات نبشی و ناودانی در اغلب مبادی فروش تغییری نداشت و برخی فروشندگان از اعلام قیمت خودداری کردند.
اکثر محصولات کیلویی تیرآهن با 200 تا 400 تومان کاهش عرضه شد، شاخه‌های پرفروش ذوبی با 10 هزار تومان کاهش و 30 تا 50 هزار تومان افزایش به فروش رسیدند.
سه شرکت تهران شرق، صدار و یاران در بازار پروفیل ثبات قیمت داشتند، دو شرکت نیکان و آدنیس صنعت شمال با افت 200 تا 300 تومان اعلام قیمت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *