جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 26 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بازار فولاد در تسخیر روس‌ها/ تخفیف‌های جذاب تا کجا ادامه دارد؟

کارشناس فعال در حوزه فولاد گفت: سفر پوتین به تهران در شرایطی که هر دو کشور تحت تحریم‌های آمریکا و اروپا قرار دارند، می تواند زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی دو جانبه ایران و روسیه را فراهم کند.

رئیس جمهوری روسیه ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) برای شرکت در دیدار سه‌جانبه با همتایان ایرانی و تُرک خود در چارچوب مذاکرات برای حل و فصل دیپلماتیک مسائل سوریه به تهران سفر می‌کند.

امیر علم درگفتگو با فولادبان با بیان اینکه  روسیه در آینده نزدیک یکی از شرکای مهم اقتصادی و استراتژیک ایران در منطقه به شمار خواهد رفت، تصریح کرد: رابطه این کشور به لحاظ سیاسی،اقتصادی و جایگاهی که در عرصه بین‌المللی دارد، برای ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی زمان سفر پوتین به تهران را بسیار حائز اهمیت اعلام کرد و گفت : این سفر به دلیل اینکه بلافاصله پس از پایان سفر جو بایدن به اسرائیل و عربستان سعودی بوده ، مهم است. سفر پوتین به تهران در شرایطی که هر دو کشور تحت تحریم‌های آمریکا و اروپا قرار دارند، می تواند زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی دو جانبه ایران و روسیه را فراهم کند.

علم  افزود: با آغاز جنگ اوکراین و روسیه، این کشور نیز تحت تحریم‌های شدید بین‌المللی قرار گرفته و به‌نوعی روس‌ها شرایط ایران در چندین ساله گذشته را درک کرده و احساس کرده‌اند که روابط باید گسترده‌تر شود تا در حوزه اقتصادی نیز بتوانند از ظرفیت‌های ایران بهره‌مند شوند.

وی یکی از موضوعات قابل ذکر  و تهدید هایی که میتواند تبدیل به فرصت شود را حوزه فولاد اعلام کرد و به طور مثال از تخفیف‌های روسیه برای فولاد خود خبر داد و گفت: با توجه به سیاست های وزارت صمت در وضع عوارض سنگین به صادرات فولاد و عدم سیاست گذاری های پایدار در توسعه و حفظ بازار های صادراتی از یک سو  و همچنین عدم هماهنگی های استراتژیک با منابع تولیدی از سوی دیگر، قیمت فولاد صادراتی روسیه نسبت به ایران ارزان‌تر شده است و به‌همین‌دلیل کشورهایی که مشتریان بزرگ فولاد ایران بودند، این بار فولاد مورد نیاز خود را به روسیه سفارش داده‌اند. به این معنا که هر دو کشور با توجه به تحریم ها مجبور به کاهش قیمت های خود هستند در صورتی که  با ایجاد هماهنگی های کلان و راهبردی میتوان این زیان را برای هردو کشور به سود تبدیل کرد.

بازار فولاد در تسخیر روس‌ها/ تخفیف‌های جذاب تا کجا ادامه دارد؟ عینک فولادی فولادعلم در ادامه برفراهم سازی راههای ترانزیتی جدید ،انتقال فناوری و دستیابی به بازارهای جدید و مدیریت و کنترل بازارها مشترک  در راستای منافع ملی کشور تأکید کرد  گفت: صنعت فولاد ایران در سال‌های اخیر با سختی فراوان بازارهایی را در اقصی‌نقاط دنیا به دست آورده بود و سالانه بین ۹ تا ۱۱ میلیون تن فولاد را صادر می‌کرد؛ به طوری که در سال ۱۴۰۰ صادرات فولاد شش میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور ایجاد کرد اما حالا روسیه بازارهای ایران را یکی‌یکی تصاحب می‌کند و اقدام اخیر دولت برای افزایش عوارض صادرات فولاد هم به این مشکل دامن زده و  صادرات فولاد را با چالش های  اساسی مواجه نموده است.

وی خاطرنشان کرد : ایران با یک مدیریت همه جانبه و عدم امتیاز دهی مطلق به روسیه و تبدیل تهدید به فرصت  می تواند از موقعیت پیش آمده نهایت استفاده را در راستای منافع ملی و بهبود وضعیت صادرات، گسترش تعاملات اقتصادی و ورود به بازار های جدید داشته باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors